Stockholmshem söker en kategoriansvarig upphandlare

AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp

Vill du vara en del av en inköpsorganisation i framkant och som dessutom är en av de främsta inom offentlig sektor?

Stockholmshem är inne i en expansiv fas i takt med krav på ökat bostadsbyggande och behöver därför stärka upp sin inköpsavdelning med en erfaren kategoriansvarig upphandlare.

Uppdraget

Rollen som kategoriansvarig upphandlare innebär att leda och genomföra upphandlingar i samråd med verksamheten. Du ansvarar för att upphandlingsprocessen sker på ett affärsmässigt sätt enligt gällande lagar, stadens övergripande direktiv och i enlighet med företagets regler och rutiner.

Du ingår i inköpsenheten som består av åtta personer och rapporterar till inköpschefen.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer i huvudsak arbeta med upphandlingar inom kategorin drift och förvaltning vilket innefattar städning, mark- och parkskötsel, avfallshantering och övriga inköpskategorier kopplade till fastighetsdrift och förvaltning. Du kommer ha möjlighet att påverka och utveckla din roll och få en unik inblick i hela Stockholmshems verksamhet.

Du utformar och uppdaterar kategoristrategier i samråd med interna beställare och ser till att inköpspolicy, LOU och koncernriktlinjer efterlevs. Du leder och genomför upphandlingar och tecknar avtal i syfte att uppnå bolagets mål i enlighet med kategoristrategin.

Du ansvarar för upphandlade avtal och genomför förnyad konkurrensutsättning. Som upphandlare har du en rådgivande funktion gentemot chefer och andra inom organisationen. Du kommer också att vara delaktig i utvecklingen av inköpsenhetens processer och verktyg och driva förändringsarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt. Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet från en liknande roll där du har drivit upphandlingar i enlighet med LOU/LUF. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från privat sektor och arbetat kategori anpassat.

I denna roll har du många kontaktytor och det är därför viktigt att du gillar att bygga relationer och är en bra kommunikatör.

Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsrelaterade tjänster och/eller teknisk service/underhåll och att driva utvecklingsarbete. Tycker du precis som vi att upphandling och inköp är viktigt och roligt, så kommer du att trivas med oss.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande jobb där du handgripligen får vara med och lösa bostadsbristen i Stockholm. En roll med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor!

Skicka gärna in din ansökan omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-specialist Malin Walldén på 08-508 391 25. Har du frågor kring rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Morgan Jansson på 08-508 394 62. 

Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/3096
Publicerat 2018-05-07
Sista ansökningsdag 2018-06-15
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar