Systemadministratör inom e-handel till Serviceförvaltningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling, 402 E-handel

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Verksamhetsområde Upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 45 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Inom verksamhetsområdet bildades för ett och ett halvt år sedan Enheten för e-handel. Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för stadens medarbetare som gör inköp.

Stadens förvaltningar använder ett gemensamt inköpssystem. Serviceförvaltningen är ansvarig för att stötta och utbilda medarbetare i stadens organisation vid beställning samt att ansluta leverantörer till inköpssystemet.

E-handel söker nu 2 stycken systemadministratörer för dels en tillsvidareanställning dels ett halvårsvikariat.

Arbetsbeskrivning

Som systemadministratör arbetar du med anslutning och förvaltande av leverantörer till e-handel. Du ingår i en arbetsgrupp som leds av en samordnare där ni ansvarar för att ansluta leverantörer och kunder till e-faktura i formatet svefaktura. Vi arbetar i Agressos inköpsmodul och i ekonomisystemet Agresso Milestone 4. Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete som bedrivs med hjälp av LEAN metodiken. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer och du kommer även hålla i internutbildningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller en eftergymnasial ekonomiutbildning. Du har minst ett års erfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå inom system/ekonomiadministration och har erfarenhet av att hantera ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt. Du är en mycket god användare av officepaketet och har erfarenhet av att ha arbetat i Agresso eller liknande ekonomisystem. Har du erfarenhet av att ha arbetet i Agresso Milestone 4 är det starkt meriterande. 

Det är också meriterande om du har arbetat med leverantörsreskontra och att ansluta leverantörer till e-handel, likaså kunskap om de olika affärsprocesserna som används inom SFTI-Single Face To Industry. Vidare är det meriterande om du har vana av och trivs med att hålla i utbildningar. Högskoleutbildning inom systemvetenskap, ekonomi eller motsvarande är inget krav men ett plus!

Du är noggrann, snabb och stresstålig och har ett trevligt bemötande gentemot kollegor, kunder och leverantörer. Du har mycket god förmåga att ta egna initiativ och att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att följa direktiv och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en nyfikenhet och nytänkande samt vill bidra till att utveckla verksamheten. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi kommer att se till personlig lämplighet vid rekrytering av denna tjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Omgående
Antal lediga befattningar 2
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/166
Kontakt
  • Gunilla Dahl, HR-konsult, 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
  • Chaline Boije Lindhe, Enhetschef, 08-508 11 120, chaline.boije.lindhe@stockholm.se
Facklig företrädare
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 27 929
  • Anna-Maja Hellberg, SACO, 08-508 508 40 624
Publicerat 2018-01-12
Sista ansökningsdag 2018-01-26
Utbildningskrav Gymnasium

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan