Upphandlare till Enskede-Årsta-Vantör Stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Stadsdelsdirektör, stab

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Inom förvaltningen arbetar cirka 2 800 medarbetare. Vi står nu inför spännande utmaningar när staden växer och helt nya stadsdelar byggs.

Nu behöver vi rekrytera dig som är en erfaren upphandlare och som vill arbeta övergripande på förvaltningen. Din arbetsplats kommer att vara vid förvaltningens huvudkontor som ligger vid Globens tunnelbanestation, nära till köpcentrum och restauranger. Tjänsten är placerad inom Administrativa avdelningens, ekonomienhet.

Arbetsbeskrivning

Som upphandlare på Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning ansvarar du för förvaltningens övergripandeupphandlingsarbete. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader. Du kommer självständigt att ansvara för kvalificerade upphandlingar samt delta i upphandlingar som genomförs vid förvaltningens avdelningar. Arbetet omfattar uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning till chefer och andra i upphandlingsfrågor.

Du ansvarar för att de upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar, regler och vår upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt. I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör upphandling, avrop och inköp. Du utvecklar processer, rutiner och dokument samt förväntas delta aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder. Genom ditt arbete bidrar du till att utveckla och effektivisera förvaltningens upphandlingar. Du kommer också vara förvaltningens inköpsansvarig och ha det övergripande ansvaret för inköpsprocessen.

Som upphandlare inom Stockholms stad blir du en del av ett välutvecklat nätverk inom en av landets största upphandlande organisationer.

Kvalifikationer

Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen, som exempelvis juridik, teknik eller ekonomi, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt god kunskap om lagen om offentlig upphandling. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av att som projektledare leda både mindre och större projekt.

Du tänker och agerar affärsmässigt, har lätt för att fatta beslut och mån om att kunna möta höga kvalitetskrav. Som person är du självgående, uthållig och strukturerad. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är van vid att hantera många kontakter och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/6961
Kontakt
  • Lena Lundström Stoltz, Stadsdelsdirektör, 08-508 142 10
  • Bo-Bertil Larson, HR-konsult, 08-508 117 17
Publicerat 2018-11-16
Sista ansökningsdag 2018-11-30

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar