Vikarierande biståndshandläggare inom funktionsnedsättning vuxen

Stockholms Stad, Enskede-Årsta-Vantör SDF, Beställaravdelningen.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Vilka är vi?

Beställarenheten för stöd och service till personer med funktionsnedsättning och socialpsykiatri består av 37 medarbetare och vi är organiserade i tre olika specialiserade grupper, socialpsykiatri, funktionsnedsättning barn och unga och funktionsnedsättning vuxen. Enheten är bemannad med en enhetschef, tre biträdande enhetschefer, 26 biståndshandläggare, 2 administrativa biståndshandläggare, 4 administrativa assistenter och en uppsökare.

Varför ska du söka jobb hos oss?

Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi kännetecknas av struktur, god trivsel och intresse för utvecklingsarbete. Vi arbetar t.ex. mycket med MI, jämställdhetsarbete och metodutveckling på enheten. I vår grupp har vi höga ambitioner, vi vill hela tiden utvecklas och bli ännu bättre på det vi gör. Som ny medarbetare får du en mentor. Det nära ledarskapet präglas av prestigelöshet och hög tillit till medarbetarna med hög delaktighet och möjlighet till inflytande.

Arbetsbeskrivning

Som socionom har du möjligheten att arbeta med individen i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare inom funktionsnedsättning är betydelsefullt och mångfacetterat.

Du kommer att arbeta med personer under 65 år som är i behov av stödinsatser i sin vardag. Med den enskildes behov i centrum utreder handläggaren behov av insatser enligt socialtjänstlagen och LSS samt följer upp beslutade insatser. I arbetet ingår att möta den sökande och dennes anhörig samt att samverka med andra aktörer. I arbetet ingår även att du deltar i utvecklingsarbete inom enheten. Utredningsarbetet utförs med stöd av utrednings- och uppföljningssystemet DUR. Du ska genomföra utredningar som är rättssäkra och det ingår även att skriva yttranden utifrån rättspraxis. Fakturahantering ingår i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer

För denna tjänst krävs att du har:

  • Socionomexamen eller utbildning som bedöms som likvärdig.
  • Erfarenhet av liknande arbete och kunskap om vuxna med funktionsnedsättning.
  • Datavana
  • Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt

Meriterande:

  • Erfarenhet av Stockholms Stad - Paraplyet och DUR
  • Kunskaper i MI

Som person är du flexibel, stabil, strukturerad, tydlig och har lätt för att samarbeta. Du har ett respektfullt bemötande mot såväl brukare, anhöriga och samarbetspartners. Du bidrar aktivt till en bra arbetsmiljö.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Omgående, enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad Heltid
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/6215
Kontakt
  • Angelica Lindström, Enhetschef , 0850814578
Facklig företrädare
  • Åsa Fränkel, SACO, 08-50814549
  • Eva Fagerhem, Vision, 08-50820114
Publicerat 2017-09-14
Sista ansökningsdag 2017-09-28
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar