Vikarierande projektledare Digitala kanaler

Stockholms Stad

Beskrivning av bolaget

Invest Stockholm arbetar för att Stockholm ska erbjuda bästa möjliga förutsättningar för befintliga företag att växa och för nya företag att starta och etablera sig i Stockholm och regionen. Vår vision är att Stockholm ska vara Europas främsta hållbara tillväxtregion 2020.

 

Arbetsuppgifter

Som vikarierande projektledare Digitala kanaler kommer du driva kommunikationsprojekt med fokus på internationell marknadsföring och investeringsfrämjande. Du ansvarar för hela kedjan från produktion av innehåll till publicering i våra kanaler.

Du är ansvarig för innehållsproduktion i bolagets digitala kommunikationsprojekt samt branschspecifika och varumärkesstärkande samarbetsprojekt samt är den som ansvarar för utvecklingen av nya kommunikationsprojekt och plattformar/distributionskanaler för att nå ut till näringslivet.

Du kommer huvudsakligen att arbeta med digital kommunikation, men en mindre del av jobbet handlar om att produktion av trycksaksprodukter, presentationsmaterial samt att beställa annonskampanjer.

 

Konkreta ansvarsområden

  • Bolagets digitala kampanjer, webboptimering och marknadsföring.
  • Digital innehållsproduktion samt utveckling inom bolagets sociala kanaler.
  • Utveckla bolagets webbsidor med fokus på nya digitala lösningar.
  • Projekt som innefattar samarbete på externa digitala plattformar.
  • Löpande se över och vid behov vidareutveckla webbplatsernas innehåll och funktioner.
  • Säkerställa att bolagets presentationsmaterial håller hög kvalité

 

Dina kvalifikationer

  • Du har dokumenterad högskoleutbildning inom relevanta områden.
  • Du har erfarenhet av arbete inom projektledning.
  • Du har arbetat brett med kommunikation och är van att driva olika projekt, du beställer och skriver egna texter själv.
  • Du har arbetat med att utveckla och publicera innehåll i CMS-system, och i sociala kanaler.
  • Du ska kunna projektleda produktion av marknadskampanjer, vara en god beställare och säkerställa att vår kommunikation svarar mot våra värderingar, vår tonalitet och grafiska profil.
  • Erfarenhet av Google Analytics, SEO och SEM är meriterande
  • Goda kunskaper i grafisk produktion, i t ex InDesign och Photoshop
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Koncernen arbetar internationellt och behöver ha kompetens i många av de stora språken i världen. Det är därför mycket meriterande om du behärskar ett språk som kompletterar våra språkkunskaper.

 

Dina egenskaper

  • Serviceinriktad och en god kommunikatör med en utpräglad social förmåga.
  • Drivande och resultatinriktad – att du arbetar på ett strukturerat sätt utifrån beslutade mål och strategier.
  • Samverkansorienterad – samt att du motiverar andra till att samarbeta.
  • Är van att arbeta i ett högt tempo och har förmågan att vara flexibel.


Tjänsten är ett vikariat till och med den 31/8 2018.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Snarast
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/5626
Kontakt
  • Magnus Thulin, magnus.thulin@stockholm.se
Publicerat 2017-08-22
Sista ansökningsdag 2017-09-10
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar