Administartiv assistent Enheten för hemlösa

Stockholms stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.

Arbetsplatsbeskrivning

Enheten för hemlösa sitter i trevliga lokaler invid Medborgarplatsen som erbjuder ett stort utbud av service, butiker och restauranger. Enheten har i dag 70 medarbetare, som fördelas på fyra sociala sektioner, samt en administrativ sektion. Administrativa sektionen består av sex medarbetare, samt en chef. Vi servar övriga enheten med administrativt stöd.

Arbetsbeskrivning


Som administrativ assistent kommer du har ett mångsidigt uppdrag. Vi strävar efter att ha en organisation där samtliga medarbetare kan varandras arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter  som ingår i sektionen är  fakturahantering, granska och behandla leverantörsfakturor, inköp, aktvård, avstämningar ekonomiskt bistånd, bemanna receptionen, egna medelshantering, posthantering mm. 

Kvalifikationer:

Du ska ha utbildning på minst gymnasienivå med ekonomisk inriktning eller ha erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Arbetet kräver också att du har goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso samt Paraplysystemet som är stadens IT-system för social omsorg. För att klara arbetet är det ett plus att du har goda kunskaper i Excel. För att trivas och passa för tjänsten behöver du ha lätt för att samarbeta. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är serviceinriktad, har lätt för att skapa goda relationer och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrigt

Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Övrigt:

Personalförmåner i form av friskvård. Enheten för hemlösa tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

 

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 2018-03-01
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/768
Kontakt
  • Jessica Hellberg, 0850825333
Publicerat 2018-02-05
Sista ansökningsdag 2018-02-19

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar