Administratör/handläggare till Hägersten-Liljholmens stadsdelsförvaltning

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF,

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.

Arbetsuppgifter

Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning söker nu två nya medarbetare. En till beställarenheten funktionsnedsättning och en till beställarenheten äldre.

Som administratör/handläggare arbetar du bland annat med enheternas fakturahantering. Vi har stora mängder fakturor för omsorgsinsatser som varje månad behöver konteras, distribueras till handläggare samt noteras i våra ekonomiska uppföljningssystem.

Beställarenheten funktionsnedsättning är en enhet där vi tar emot ansökningar, utreder och fattar beslut om insatser till personer med funktionsnedsättning under 65 år. Enheten är organiserad i fyra delar; funktionsnedsättning vuxen, funktionsnedsättning barn, socialpsykiatri samt administration. Tjänsten inom beställarenheten funktionsnedsättning innebär 50 % fakturahantering samt 50 % handläggaruppgifter.

På beställarenheten äldre arbetar du i första hand med enhetens fakturahantering. Fakturahanteringen kräver noggrann kontroll av de fakturor som inkommer. Vårt huvudsakliga verksamhetssystem är Agresso. Det är ett självständigt arbete som kräver att du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du deltar i arbetet med enhetens ekonomiska prognos och ger underlag till periodiseringar.

Arbetet som administratör/handläggare innebär kontakter med många av våra leverantörer och enskilda som vi samverkar med. Det är ett självständigt arbete som kräver att du har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du deltar i arbetet med enhetens ekonomiska prognos och ger underlag till periodiseringar.

Kvalifikationer

Vi söker dig med:

  • avklarad gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
  • aktuell och, som arbetsgivaren bedömer som, relevant arbetslivserfarenhet inom administration eller handläggning
  • dokumenterad erfarenhet av Excel
  • goda kunskaper om affärsystemet Agresso

Det är meriterande om du:

  • har erfarenhet från arbete inom ekonomiområdet i offentlig sektor.
  • har vana vid att samverka med andra myndigheter och professioner
  • erfarenhet av ärendehandläggning

Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik och där arbetet ibland innebär arbetstoppar i sambandmed våra två tertialrapporter per år och den årliga verksamhetsberättelsen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Du ska ha god kommunikativ förmåga, samt ett professionellt förhållningssätt. 

Övrigt

Vänligen ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.

Du erbjuds introduktion under din första tid hos oss. Vi har personalförmåner i form av friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort. Vårt kontor finns vid Telefonplan.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 2
Sysselsättningsgrad 100 %
Ort Telefonplan
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/3288
Kontakt
  • Adrian Malmberg, HR-konsult, 08 508 11731
  • Kerstin Malmport, enhetschef enheten äldre, 08 508 22517
  • Birgitta Morin, enhetschef enheten funktionsned, 08 508 23308
Facklig företrädare
  • Katri Karlsson, Vision, 08 508 22464
  • Camilla Jansson Wredenborg, SSR, 08 508 22046
Publicerat 2018-05-21
Sista ansökningsdag 2018-06-04

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar