Administrativ assistent till Barn-och ungdomsenhetent

Stockholms stad, Hägersten- Liljeholmens SDF, Enheten för barn och Ungdom

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!

Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen Social omsorg på Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning ansvarar för både myndighetsutövning och utförande verksamheter. Barn- och ungdomsenheten är en enhet inom myndighetsutövningen och består av mottagningsgrupp, utredargrupper, team för ensamkommande flyktingbarn, familjevårdsteam samt stadsdelens öppenvård. Till enheten hör även administrativt stöd och metodstöd.

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka en av våra viktiga administrativa assistenttjänster. Du kommer att ingå i ett administrativt stödteam på enheten och du blir vår fjärde administrativa assistent. Dina huvudsakliga arbetsuppuppgifter kommer vara belagda inom familjevårdsteamet.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med den biträdande enhetschefen inom familjevården men även stötta enhetens övergripande arbeta vid behov. En del av arbetet initialt kommer vara att sköta återsökningar av medel för ensamkommande barn. Exempel på övriga administrativa uppgifter som kan vara aktuella är: ta kontakt med Skatteverket och Försäkringskassan gällande placering av barn utanför hemmet samt begära in uppgifter från Polismyndigheten/Kronofogden vid utredning av familjehem.

Arbetet kan även innefatta arbetsuppgifter så som registergenomgång, akthantering, delarkivering, avstämningar, lägga in uppgifter i statistik/budgetfil samt utföra diverse arbetsuppgifter i vårt sociala system Paraplyet.

 

Då enhetens målsättning är en rättssäker och ändamålsenlig dokumentation söker vi en person som är noggrann, har förmåga att prioritera och kan hantera stressiga situationer som ibland kan uppstå inom socialtjänsten. Du kommer att bli upplärd av en av enhetens nuvarande administratörer som du även kommer att kunna samverka med inför ledigheter och annan frånvaro. Du kommer även ha möjlighet att vara med och utveckla och förfina arbets- och processflöden i din tjänst då enheten strävar efter en lärande organisation som tillvaratar medarbetarnas kompetens genom ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete.

Arbetsplatsen jobbar för en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och vi ser fram emot din ansökan!

Kvalifikationer

-Gymnasiekompetens

-Goda datakunskaper i Microsoft Office; främst Excel och Outlook

-God förmåga att läsa texter och sammanfatta dem kort och koncist

-Ordning och struktur i arbetet

-Tycker om att arbeta självständigt samt att ge god service

Meriterande:

-Erfarenhet av administrativt arbete inom myndighet

- Erfarenhet av arbete inom socialtjänst

- Erfarenhet av sociala system "Paraply"

- Intresse av att delta i och utveckla processflöden och arbetsgemenskap

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 1 september
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Telefonplan
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/4395
Kontakt
  • Ann Wladis, 0850822066
Facklig företrädare
  • Katri Karlsson, Vision , 0761222462
Publicerat 2018-06-28
Sista ansökningsdag 2018-07-19

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan