Kvalificerad handläggare till nämndkansliet

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för administration

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.

Nämndkansliet är först i staden med att använda ett nytt systemstöd i Stockholm stad, eDok. Detta innebär en hel digital kedja för ärende- och dokumenthantering samt nämndhantering.  
Vi på nämndkansliet söker nu en kvalificerad handläggare till en tjänst där det ingår arbetsuppgifter både som registrator och nämndsekreterare.
Vi finns vid Telefonplan, med närhet till både tunnelbana och bussar.

Beskrivning av tjänsten
I rollen har du en kontrollerande och stödjande funktion gentemot verksamheterna där en viktig del av ditt arbete består i att ge service till såväl handläggare och chefer som allmänheten.
Du är sekreterare och administrerar stadsdelsnämndens sociala delegation. Du arbetar nära den politiska organisationen och deltar i nämndadministrationen. Du har även en back-up-funktion som sekreterare i stadsdelsnämnden.
Tillsammans med nämndsekreterare och registrator utvecklar och förbättrar du gemensamma processer exempelvis kring det gemensamma ärendesystemet eDok. Du kommer arbeta som stöd till användarna i eDok.
Du är behjälplig att registrera handlingar i förvaltningens diarium samt utlämnande av allmänna handlingar.
Det ingår även olika former av administrativa arbetsuppgifter kopplade till kansliets uppdrag samt att i förekommande fall delta i utredningar och skriva ärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en fullgjord utbildning som vi finner relevant för tjänsten.

Vidare  har du:

  • flerårig  och aktuell erfarenhet av registratur- och nämndadministration, arkivfrågor samt utlämnande av allmänna handlingar och sekretessprövning
  • aktuell erfarenhet av utredningsarbete och administrativt arbete inom offentlig sektor
  • mycket god kompetens i datasystem och digitala verktyg
  • mycket god förmåga att formulera dig väl i tal och skrift

Meriterande för tjänsten är kunskaper i Platina, kunskaper i kommunallagen, personuppgiftslagen och arkivlagen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:
du
planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar strukturerat efter verksamhetens gemensamma mål och har fokus på resultat.
Med känsla för service och viljan att hjälpa andra förhåller du dig flexibelt till olika arbetsuppgifter och motiveras av att lära dig nytt och bidra till hela arbetsgruppens utveckling. Att skapa förutsättningar till samarbete och att arbeta i grupp är en självklarhet för dig.

Mer om Nämndkansliet
Vi ansvarar för nämndadministrationen till stadsdelsnämnden och sociala delegationen samt har hand om förvaltningens arkiv och diarium. Inom kansliet finns också förvaltningens personuppgiftsombud som ansvarar för att informera och besvara frågor om personuppgiftslagen, kontrollera förvaltningens behandlingar av personuppgifter och föra förteckning över dem. Kansliet är också förvaltningens språkvårdande funktion samt ansvarar för utbildning av nämndens ledamöter och ersättare.

Vi erbjuder dig

  • Goda kompetensutvecklingsmöjligheter
  • Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor
  • Vinter- och sommararbetstid
  • flexibel arbetstid
  • goda friskvårdsmöjligheter

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. 

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Enligt överenskommelse
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Telefonplan, Stockholm
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2017/6045
Kontakt
  • Ulrika Wahlström, HR-konsult, 08- 50811733 ulrika.wahlstrom@stockholm.se
  • Lars Wennberg, Avdelningschef, 08- 50823064
Facklig företrädare
  • Katri Karlsson, Vision, 076 1222462
  • Peter Hultberg , SACO , peter.hultberg@stockholm.se
Publicerat 2017-09-14
Sista ansökningsdag 2017-09-28
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar