Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.
Nämndkansliet är först i staden med att använda ett nytt systemstöd i Stockholm stad, eDok. Detta innebär en hel digital kedja för ärende- och dokumenthantering samt nämndhantering.
Vi på nämndkansliet söker nu en kvalificerad handläggare till en tjänst där det ingår arbetsuppgifter både som registrator och nämndsekreterare.
Vi finns vid Telefonplan, med närhet till både tunnelbana och bussar.
Beskrivning av tjänsten
I rollen har du en kontrollerande och stödjande funktion gentemot verksamheterna där en viktig del av ditt arbete består i att ge service till såväl handläggare och chefer som allmänheten.
Du är sekreterare och administrerar stadsdelsnämndens sociala delegation. Du arbetar nära den politiska organisationen och deltar i nämndadministrationen. Du har även en back-up-funktion som sekreterare i stadsdelsnämnden.
Tillsammans med nämndsekreterare och registrator utvecklar och förbättrar du gemensamma processer exempelvis kring det gemensamma ärendesystemet eDok. Du kommer arbeta som stöd till användarna i eDok.
Du är behjälplig att registrera handlingar i förvaltningens diarium samt utlämnande av allmänna handlingar.
Det ingår även olika former av administrativa arbetsuppgifter kopplade till kansliets uppdrag samt att i förekommande fall delta i utredningar och skriva ärenden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en fullgjord utbildning som vi finner relevant för tjänsten.
Vidare har du:
Meriterande för tjänsten är kunskaper i Platina, kunskaper i kommunallagen, personuppgiftslagen och arkivlagen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:
du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar strukturerat efter verksamhetens gemensamma mål och har fokus på resultat.
Med känsla för service och viljan att hjälpa andra förhåller du dig flexibelt till olika arbetsuppgifter och motiveras av att lära dig nytt och bidra till hela arbetsgruppens utveckling. Att skapa förutsättningar till samarbete och att arbeta i grupp är en självklarhet för dig.
Mer om Nämndkansliet
Vi ansvarar för nämndadministrationen till stadsdelsnämnden och sociala delegationen samt har hand om förvaltningens arkiv och diarium. Inom kansliet finns också förvaltningens personuppgiftsombud som ansvarar för att informera och besvara frågor om personuppgiftslagen, kontrollera förvaltningens behandlingar av personuppgifter och föra förteckning över dem. Kansliet är också förvaltningens språkvårdande funktion samt ansvarar för utbildning av nämndens ledamöter och ersättare.
Vi erbjuder dig
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad
Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Enligt överenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Telefonplan, Stockholm |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2017/6045 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2017-09-14 |
Sista ansökningsdag | 2017-09-28 |
Utbildningskrav |
Högskola/universitet |