Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.
Vill du veta varför du borde arbeta hos oss? Klicka här för att se en film om Arbetsmarknadsförvaltningen och vårt uppdrag!
Jobbstart Arbetsplatser är en utförarverksamhet inom avdelningen Jobbtorg Stockholm som tillhandahåller insatser som exempelvis arbetsträning, praktik och subventionerad anställning.
Enheten består av praktiska verksamheter där deltagare arbetstränar med exempelvis textilarbete, bygg, snickeri, svetsarbete, trädgårds- och parkskötsel, hantering av cyklar m.m. Det är komplex och omfattande verksamhet där det finns många olika resurser som de arbetssökande kan ta del av.
Som administratör har du en viktig roll att fylla. En väl organiserad administration bidrar till ett funktionellt, rättssäkert och effektivt arbete, både internt och externt, vilket i förlängningen kommer allmänheten till godo.
Just nu söker vi en erfaren administratör till enheten Jobbstart Arbetsplatser. Exempel på återkommande arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
För att klara uppdraget på ett bra sätt behöver du hålla dig uppdaterad om hur de olika verksamheterna inom enheten fungerar och utvecklas.
Din närmsta chef blir enhetschefen. I arbetet ingår att stötta och rapportera till både enhetschefen och biträdande chefer.
Gymnasieutbildning med inriktning administration och/eller ekonomi.
Flera års erfarenhet av att arbeta som administratör. Några års erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem är ett krav. För tjänsten krävs också att du är van att arbeta i Microsoft Office.
Du behöver ha vilja och förmåga att förstå och arbeta enligt arkivlagarna, förvaltningslag, förordningar samt interna riktlinjer och rutiner. Som administratör bör du vara noggrann och samtidigt effektiv. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du tar egna initiativ där du ser att det behövs och bistår i utvecklingen av de administrativa processerna. Du behöver kunna arbeta självständigt, men du behöver också vara lyhörd och samarbetsorienterad eftersom arbetet innebär mycket kontakter med chefer, medarbetare och arbetssökande.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Snarast |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Temporärt på Södermalm under våren 2018 och därefter helt nya lokaler Hammarby Sjöstad |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/354 |
Kontakt |
|
Facklig företrädare |
|
Publicerat | 2018-01-16 |
Sista ansökningsdag | 2018-01-30 |
Utbildningskrav |
Gymnasium |