Idrottsförvaltningen söker en avtalshandläggare

Stockholms Stad, Idrottsförvaltningen, Upphandlings- och kanslienheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Genom oss på idrottsförvaltningen skapas förutsättningar för alla stockholmare att kunna vara fysiskt aktiva. Vi öppnar staden som arena och erbjuder stockholmarna en stor variation av idrotts- och motionsmöjligheter för en aktivare livsstil. Allt arbete på idrottsförvaltningen utgår från våra tre kärnvärden: välkomnande – trovärdiga – framåtanda. Läs gärna mer om idrottsförvaltningens uppdrag och verksamhet på motionera.stockholm.

Välkommen till en aktiv och mångsidig arbetsplats!

Arbetsplatsbeskrivning
Administrativa avdelningen består idag av fyra enheter, ekonomi, IT, avtals- och upphandling samt kansli. Från och med 1 september går de två sistnämnda ihop till en enhet, upphandlings- och kanslienheten. Enheterna svarar för strategiskt och operativt arbete och erbjuder stöd och rådgivning, koordinering av processer inom lagar och regelverk, identifiering av behov och utveckling.

Idag sitter vi i ljusa lokaler cirka 5 min gångpromenad från Älvsjö pendeltågsstation. I september 2019 flyttar vi till Globen området.

Vi söker en avtalshandläggare som brinner för området avtalsrätt, särskilt hyres- och arrenderätt och som tillsammans med enheten vill arbeta med att säkerställa kvalitet och leverans.

Arbetsbeskrivning
I ansvaret för hyres- och arrendeavtal ingår att ta fram, följa upp och avsluta avtal, registrering i förvaltningens nuvarande fastighets- och avtalsdatabas samt hyresdebitering och uppföljning. I rollen ingår även ekonomihandläggning i form av avtalsfakturering och uppföljning via förvaltningens nuvarande avtalssystem.

Arbetet styrs av gällande lagar och riktlinjer och omfattar förvaltningens hyres- och arrendeavtal, avtalsuppföljning och avtalsförvaltning. Detta innebär både strategiskt och operativt arbete. Du kommer också att upprätta underlag för tecknande och uppsägning av avtal samt medverka i omförhandling av avtal.

Du kommer också ha möjlighet att arbeta i olika projekt samt bidra med att utveckla administrativa rutiner kring avtalsfrågor, avtalsförvaltning och avtalshantering.

Funktionen samverkar med och stödjer förvaltningen inom området och har en nära kontakt och samarbeta med verksamheterna och ekonomienheten.

Arbetet består av:

  • Upprätta underlag för tecknande och uppsägning av avtal
  • Tolkning av regelverk samt säkerställa att regelverk följs, rättsregler avseende avtalsrätt, hyres- och arrenderätt
  • Avtalstolkning och avtalsarkivering
  • Ekonomihandläggning i form av avtalsfakturering och uppföljning via förvaltningens nuvarande avtalssystem
  • Medverka i omförhandling av avtal
  • Stöd, rådgivning och information i avtalsfrågor
  • Ta fram och utveckla styr- och stöddokument samt rutiner inom området
  • Omvärldsbevakning
  • Medverka i internkontrollprojekt inom ansvarsområdet
  • Stöd och service inom ansvarsområdet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning inom juridik eller ekonomi eller liknande
  • Utbildning och/eller erfarenhet inom avtals- och upphandlingsområdet
  • God kännedom av hyres- och arrendeavtal
  • Goda kunskaper i ekonomi
  • God svenska i tal och skrift då dokumentation och upprättande av avtal ingår
  • God kunskap inom Officepaketet

Meriterande:

  • Erfarenhet av arbete i system för avtalsförvaltning
  • Erfarenhet från att skriva tjänsteutlåtanden och rapporter
  • Förhandlingsvana

Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor och kompetenser enligt följande: För att lyckas i denna tjänst krävs att du är självgående och tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter och processer framåt. Du är noggrann och lägger stor vikt vid korrekt utförda uppgifter. Du klarar att hålla lugnet i stressade situationer. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når ut, påminner och följer upp. Du har ett strukturerat arbetssätt med förmågan att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.

För att trivas hos oss bör du ha en hög samarbetsförmåga och bidra till ett gott arbetsklimat. Vi hoppas och tror också att du är genuint intresserad av avtalsfrågor och trivs i en konsultativ roll där du får möjlighet att stödja verksamheten utifrån behov.

Idrottsförvaltningens uppdrag syftar till att öka stockholmarnas fysiska aktivitet och vi värdesätter därför eget intresse för idrotts-, friluftslivs- eller föreningsfrågor.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Förvaltningen satsar mycket på det interna hälsoarbetet, att vi lever som vi lär. Vi erbjuder sommartid, friskvård, möjlighet till friskvårdstimme, flextid och semesterväxling.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Dienstverband Onbepaalde tijd
Omvang functie Fulltime
Gewenste startdatum Enligt överenskommelse
Aantal posities 1
Uren 100%
Plaats Älvsjö
Provincie Stockholms län
Land Zweden
Referentienummer 2018/3866
Contact
  • Carina Braun, Avdelningschef, 08-508 276 53
  • Linda Gustavsson, HR-konsult, 08-508 117 40
Vakbondsvertegenwoordiger
  • Fredrik Månsson, SACO , 08-508 276 40
  • Thomas Forre, VISION , 08-508 27 675
Gepubliceerd 29-05-2018
Uiterste datum 18-06-2018

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Links delen