Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Ekensbergsskolan är en Iiten skola i naturskön miljö där vi har tillgång till bad och kanotpaddling. Vi har även nära till skog och mark där eleverna har sina naturstudier. I Ekensbergsskolan är samarbetet väl utvecklat från förskoleklass till årskurs fem. För att ge barnen helhetsperspektiv på sitt lärande är vårt arbetssätt undersökande och tematiskt. Under de tematiska arbetet samverkar hela arbetslaget, vi kan på detta sätt arbeta i små grupper vilket möjliggör ett praktiskt och upplevelsebaserat arbetssätt. Ekensbergsskolans grundsärskola är en kommunal grundsärskola som omfattar skolverksamhet åk F-3 med tillhörande fritidshemsverksamhet. I grundsärskolan tar vi emot elever med olika funktionsnedsättningar. Vi har en heldagsomsorg, vilket innebär att skola och fritidsverksamhet finns i samma lokaler och att samma personal arbetar med eleverna genom dagen. Eleverna följer grundsärskolans läroplan. Vi strävar efter en ömsesidig inkludering där Ekensbergsskolans elever hittar naturliga kontakter under skoldagen. Hela skolmiljön ska vara tillgänglig och öppen för alla.
Vi söker dig som legitimerad lärare/speciallärare med erfarenhet av grundsärskolan. Du ansvarar för att eleven utmanas till optimalt lärande utifrån elevens individuella förutsättningar. Som speciallärare kommer du att arbeta med elever i Ekensbergskolans grundsärskoleklass F-3. Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till samverkan med såväl våra elever som föräldrar och kollegor. Arbetssättet är strukturerat och individualiserat. Vi använder en tydliggörande pedagogik som leder till inlärning och självständighet hos eleven. Undervisningen kan ske i grupp eller individuellt. Undervisningsmaterialet är individanpassat, konkret och visuellt tydligt. Vi arbetar enligt grundsärskolans läroplan och kursplaner. Vi skriver Individuella utvecklingsplaner tillsammans med vårdnadshavarna. Avstämning av elevernas utveckling sker kontinuerligt. Vi samarbetar med habiliteringen, t.ex. sjukgymnast, arbetsterapeut och logoped. Vi använder oss av TAKK (Tecken som Alternativ Kompletterade Kommunikation) och digitala verktyg.
Du har en speciallärarexamen med specialisering mot utvecklingsstörning och en grundlärarexamen med inriktning mot arbete i förskoleklass och grundskolans årskurs 1–3.
Dienstverband | Onbepaalde tijd |
---|---|
Omvang functie | Fulltime |
Gewenste startdatum | 180808 |
Aantal posities | 1 |
Uren | 100% |
Plaats | Stockholm |
Provincie | Stockholms län |
Land | Zweden |
Referentienummer | 2018/876 |
Contact |
|
Vakbondsvertegenwoordiger |
|
Gepubliceerd | 13-02-2018 |
Uiterste datum | 27-02-2018 |
Legitimatie-eis |
|
Opleidingseisen |
|