Upphandlare till stadsledningskontoret

Stockholms Stad, Stadsledningskontoret, Administrativa avdelningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är drygt 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Kontoret biträder kommunstyrelsen och kommunfullmäktige i deras uppdrag att effektivt leda och samordna hela den kommunala verksamheten. Den gemensamma inriktningen för all verksamhet inom stadsledningskontoret ska vara: Effektiv styrning och uppföljning, Fokus på politiska prioriteringar, Förtroendefull samverkan inom staden. Administrativa avdelningen är en av kontorets 11 avdelningar med cirka 30 medarbetare. Avdelningen ansvarar för stadsledningskontorets interna processer såsom budget, verksamhetsplan och uppföljning, upphandling, säkerhet, lokaler, IT och telefoni. Inom avdelningen arbetar vi också med upplåtelser och borgerliga vigslar samt guidade visningar av stadshuset.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ansvara för planering och genomförande av upphandlingar. En viktig del i ditt arbete är uppföljning och förvaltning av avtal samt rådgivning. Du kommer självständigt och i grupp upprätta och sammanställa förfrågningsunderlag och avtal samt ansvara för anbudsutvärdering. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt och dialog med såväl uppdragsgivare som leverantörer och övriga intressenter. Du kommer också att ingå i stadens upphandlingsnätverk. Vid behov kommer du även att planera och genomföra utbildningsinsatser. Som upphandlare rapporterar du till ekonomichefen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå med inriktning juridik, ekonomi eller relevant erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling samt kunskap om lagen om offentlig upphandling och andra tillämpliga regelverk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att som leda både mindre och större projekt. Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken och analytisk. Du är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera. Du är van vid att hantera många kontakter och har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet från Stockholms stad är meriterande.

Övrigt

Intervjuer kommer att ske löpande.

Ansettelsestype Fast stilling
Arbeidstid Heltid
Tiltredelse Enligt överenskommelse
Antall ledige stillinger 1
Arbeidsomfang 100 %
Sted Kungsholmen
Fylke Stockholms län
Land Sverige
Referansenummer 2018/261
Kontakt
  • Jonas Hedenström, ekonomichef, 08-50829470
Tillitsvalgt
  • Annica Walther, Vision, 076-1241553
  • Carin Carlsson, Saco, 08-50829288
Publisert 12.01.2018
Søknadsfrist 04.02.2018

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Del lenker