Driven hyresadministratör till Stockholm Stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 2

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet. Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 105 medarbetare organiserade i sex enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

Serviceförvaltningen ekonomi söker tre hyresministratörer till hyresadministrationen med start augusti 2018 varav ett är föräldravikariat.

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som hyresadministratör arbetar du i processen hyresadministration och till en viss del med kundreskontra. Vi arbetar i systemet LOIS där andrahandsuthyrningarna administreras, samt i ekonomisystemet Agresso för att göra vissa kontroller i kundreskontran. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra hyresadministrativa tjänster åt förvaltningarna. Detta innefattar bl.a. att skapa och avsluta avtal för hyresgäster, avisera samt att ta emot samtal från stadens medborgare i vårt telefonisystem callguide.

Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och medborgare.

 

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

  • en fullgjord gymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
  • aktuell och som arbetsgivaren bedömer som relevant arbetslivserfarenhet inom serviceyrken med kundbemötande
  • har erfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå
  • en analytisk förmåga och erfarenhet av att identifiera förbättringsförslag
  • goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer

 

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
  • erfarenhet av systemen L.E.B/LOIS och Agresso

Vi ser att du som person är driven och har ett stort intresse för att arbeta med processutveckling. Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att tänka ur ett bredare perspektiv för att hitta effektiva lösningar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service per telefon! Du är noggrann, snabb och stresstålig och är serviceinriktad gentemot kollegor och kunder. Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

 

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas på de två tillsvidareanställningarna. Föräldravikariatet är minst 6 mån med goda möjligheter till förlängning.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

 

Forma zatrudnienia Umowa o pracę na czas nieokreślony
Etat Cały etat
Rozpoczęcie zatrudnienia Augusti eller enligt överenskommelse
Liczba wolnych stanowisk 3
Czas pracy 100%
Miejscowość Stockholm
Powiat Stockholms län
Państwo Szwecja
Numer referencyjny 2018/3971
Kontakt
  • Mats Holmström, 0850811735
Przedstawiciel związku zawodowego
  • Luis Lopez, Vision luis.lopez@stockholm.se, 08-508 279 29
Opublikowane 05.06.2018
Termin ostateczny wysłania podania 20.06.2018
Wymagane wykształcenie

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Udostępnij