Enhetschef till Avtalsenheten inom Upphandling och inköp

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.

Avtalsenheten bildades för knappt ett år sedan och är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och enheten för e-handel. På avtalsenheten arbetar idag 12 medarbetare som avtalsförvaltare, inköpare, assistenter m fl. Inom enheten finns också beställningscentralen för persontransporter.

Till avtalsenheten söker vi nu en enhetschef.

Arbetsbeskrivning

Som enhetschef för avtalsenheten ansvarar du för att självständigt leda, utveckla och förvalta enhetens uppdrag, vilket bl.a. innefattar tjänster, rutiner och arbetssätt. Du har personal- och budgetansvar och du deltar i de samarbetsforum och beslutsforum där enheten är representerad. Du deltar även i ledningsgrupp inom verksamhetsområde upphandling och inköp och rapporterar till verksamhetschefen. Då enheten är relativt nybildad finns goda möjligheter till att påverka enhetens framtida utveckling bl. a. vad gäller samarbetet mellan enheterna och stadens olika verksamheter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för tjänsten lämplig högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom offtentlig upphandling. Du har några års chefserfarenhet med budget- och personalansvar. Det är meriterande att ha arbetet med upphandling och inköp i en kundintensiv verksamhet inom en politisk styrd organisation. Vidare är det meriterande att ha erfarenhet av kategoristyrning.  

Vi lägger särskild vikt vid följande kompetenser: Som person är du trygg och stabil samt har lätt att bygga relationer och skapa nätverk. Som ledare motiverar du, skapar engagemang och delaktighet. Du ser även helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt förstår din roll i det stora sammanhanget. Du har god förmåga att förhålla dig flexibelt inför förändringar och nya omständigheter. Då enheten arbetar enligt utarbetade processer och gränssnitt ser vi att du har en förmåga att följa dessa och att se möjligheten till utveckling.

Är du intresserad av att arbeta inom ett för staden viktigt område och känner igen dig i ovanstående beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Forma zatrudnienia Umowa o pracę na czas nieokreślony
Etat Cały etat
Rozpoczęcie zatrudnienia Enligt överenskommelse
Liczba wolnych stanowisk 1
Czas pracy 100%
Miejscowość Stockholm
Powiat Stockholms län
Państwo Szwecja
Numer referencyjny 2018/1487
Kontakt
  • Gunilla Dahl, HR-konsult, 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
  • Liselothe Engelgren, Verksamhetschef, liselothe.engelgren@stockholm.se
Przedstawiciel związku zawodowego
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 27 929
  • Anna-Maja Hellberg, Saco, 08-508 40 624
  • Karin Wrannvik, Ledarna, 076-129 07 50
Opublikowane 12.03.2018
Termin ostateczny wysłania podania 02.04.2018
Wymagane wykształcenie

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Udostępnij