Administrativ assistent till Barn-och ungdomsenhetent

Stockholms stad, Hägersten- Liljeholmens SDF, Enheten för barn och Ungdom

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.

Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen Social omsorg på Hägersten-Liljeholmens stadsdelsförvaltning ansvarar för både myndighetsutövning och utförande verksamheter. Barn- och ungdomsenheten är en enhet inom myndighetsutövningen och består av mottagningsgrupp, utredargrupper, team för ensamkommande flyktingbarn, familjevårdsteam samt stadsdelens öppenvård. Till enheten hör även administrativt stöd och metodstöd.

Arbetsbeskrivning

Välkommen att söka en av våra viktiga administrativa assistenttjänster. Du kommer att ingå i ett administrativt stödteam på enheten och du blir vår fjärde administrativa assistent. Dina huvudsakliga arbetsuppuppgifter kommer vara belagda inom familjevårdsteamet.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med den biträdande enhetschefen inom familjevården men även stötta enhetens övergripande arbeta vid behov. En del av arbetet initialt kommer vara att sköta återsökningar av medel för ensamkommande barn. Exempel på övriga administrativa uppgifter som kan vara aktuella är: ta kontakt med Skatteverket och Försäkringskassan gällande placering av barn utanför hemmet samt begära in uppgifter från Polismyndigheten/Kronofogden vid utredning av familjehem.

Arbetet kan även innefatta arbetsuppgifter så som registergenomgång, akthantering, delarkivering, avstämningar, lägga in uppgifter i statistik/budgetfil samt utföra diverse arbetsuppgifter i vårt sociala system Paraplyet.

 

Då enhetens målsättning är en rättssäker och ändamålsenlig dokumentation söker vi en person som är noggrann, har förmåga att prioritera och kan hantera stressiga situationer som ibland kan uppstå inom socialtjänsten. Du kommer att bli upplärd av en av enhetens nuvarande administratörer som du även kommer att kunna samverka med inför ledigheter och annan frånvaro. Du kommer även ha möjlighet att vara med och utveckla och förfina arbets- och processflöden i din tjänst då enheten strävar efter en lärande organisation som tillvaratar medarbetarnas kompetens genom ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete.

Arbetsplatsen jobbar för en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och vi ser fram emot din ansökan!

Kvalifikationer

-Gymnasiekompetens

-Goda datakunskaper i Microsoft Office; främst Excel och Outlook

-God förmåga att läsa texter och sammanfatta dem kort och koncist

-Ordning och struktur i arbetet

-Tycker om att arbeta självständigt samt att ge god service

Meriterande:

-Erfarenhet av administrativt arbete inom myndighet

- Erfarenhet av arbete inom socialtjänst

- Erfarenhet av sociala system "Paraply"

- Intresse av att delta i och utveckla processflöden och arbetsgemenskap

 

Forma zatrudnienia Umowa o pracę na czas nieokreślony
Etat Cały etat
Rozpoczęcie zatrudnienia 1 september
Liczba wolnych stanowisk 1
Czas pracy 100%
Miejscowość Telefonplan
Powiat Stockholms län
Państwo Szwecja
Numer referencyjny 2018/4395
Kontakt
  • Ann Wladis, 0850822066
Przedstawiciel związku zawodowego
  • Katri Karlsson, Vision , 0761222462
Opublikowane 28.06.2018
Termin ostateczny wysłania podania 19.07.2018

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Udostępnij