Lärare i fritidshem/fritidspedagog eller förskollärare

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare i fritidshem/fritidspedagoger och förskollärare:

  • Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
  • Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
  • Erbjuda en meningsfull fritid som utgår ifrån elevernas behov, intressen och erfarenheter.
  • Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningsätt. Där god omsorg kombinerat med undervisning, tillsammans stimulerar elevens utveckling och lärande.

Arbetsplatsbeskrivning

Gullingeskolan, den lilla skolan för elever med stora drömmar, satsar på kvalitet i undervisningen för att ge våra elever största möjliga chans att lyckas i studierna och som unga människor. Det är självklart för oss att inrikta oss på språkutvecklande arbetssätt, inkludering och värdegrundsarbete. Vi är en skola i stark utveckling och vi satsar på att öka personalens  kompetens. Under nästa läsår prioriteras digital utveckling, pedagogisk utveckling och social utveckling.

Till vår skola kommer varje dag cirka 300 elever från förskoleklass till årskurs sex. Vi har en personalstyrka på cirka 70 duktiga personer som samverkar för att utbilda och utveckla våra elever. Skolledningen består av en rektor och två biträdande rektorer. Vi har ett flertal specialpedagoger som i nära samarbete med lärare anpassar undervisningen för elever med särskilda behov. Vi arbetar aktivt med att använda digitala läromedel i undervisningen. Vi erbjuder frukost varje dag i vår fina matsal.

För oss är det viktigt att skapa trivsel och trygghet för våra elever. I våra brukarundersökningar ser vi också att vi lyckas med det. Vår trygghetsgrupp består av kompetent och erfaren personal som arbetar aktivt med att främja och förebygga likabehandling och motverka alla former av diskriminering och kränkande behandling.

Arbetsbeskrivning

Vår skola befinner sig i stark utveckling och vi söker nu en ny kollega till vår förskoleverksamhet. Tillsammans ska vi utveckla verksamheten till ett lärande hela dagen, den allra bästa dagen för våra elever! Vi söker dig som vill undervisa i förskoleklass och arbeta på fritidshemmet i tätt samarbete med övriga förskollärare och fritidshemspersonal.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är grundlärare mot fritidshem/fritidspedagog eller förskollärare. Vi söker en trygg och engagerad pedagog, som vill vara delaktig i elevernas utveckling och lärande. Du har elevernas bästa i fokus, du är tydlig, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt där du visar gott omdöme även under tidspress. Har du erfarenhet av samordning på fritidshemmet och rastverksamhet är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  


Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling för utveckling av och stöd i undervisningen. Som lärare i Stockholms stads skolor har du även möjlighet till såväl handledning som coachning, och vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat.
Läs mer på www.pedagogstockholm.se

Med Stockholms stad som arbetsgivare gör skickliga lärare skillnad på riktigt.

Forma zatrudnienia Umowa o pracę na czas nieokreślony
Etat Cały etat
Rozpoczęcie zatrudnienia snarast
Liczba wolnych stanowisk 1
Czas pracy 100%
Miejscowość Tensta
Powiat Stockholms län
Państwo Szwecja
Numer referencyjny 2018/4754
Kontakt
  • Pernilla Kronestedt, 08 508 03 948
Opublikowane 05.07.2018
Termin ostateczny wysłania podania 19.07.2018
Wymagania legitymacji
Wymagane wykształcenie

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Udostępnij