Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Älvsjö är en växande stadsdel och nya bostadsområden är planerade. Stadsdelsförvaltning har sitt huvudkontor centralt placerad vid pendeltågsstationen och ett nytt affärscentrum. Du tar dig lätt till oss på 10 minuter från Centralen eller med buss. I stadsdelen bor ca 29 000 personer.
På huvudkontoret finns också medborgarkontor och ett bibliotek.
Vi söker en administrativ assistent som ska fungera som ett administrativt stöd till socialsekreterare och chefer inom enheten för barn och ungdom. Du ingår i ett administratörsteam som samordnar det dagliga arbetet.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
Kvalifikationer
Vi söker dig med aktuell yrkeserfarenhet som är ansvarsfull och serviceinriktad. Du har erfarenhet av administrativa uppgifter, datorvana och erfarenhet av Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet i en roll som ekonomiassistent och av Stockholms stads verksamhetssystem: Paraplysystemet och Agresso.
Du har ha hög servicekänsla och god kontakt- och samarbetsförmåga. Du är en person som kan arbeta självständigt, ta eget ansvar och ha god planeringsförmåga. Du är noggrann och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Övrigt
Vi erbjuder flexibel arbetstid och tillämpar vinter- och sommartid. Du kommer att ha möjlighet till friskvårdstimme och tillgång till ett gym.
Anställningsform | Tillsvidareanställning |
---|---|
Anställningens omfattning | Heltid |
Tillträde | Enligt överrenskommelse |
Antal lediga befattningar | 1 |
Sysselsättningsgrad | 100% |
Ort | Älvsjö |
Län | Stockholms län |
Land | Sverige |
Referensnummer | 2018/4597 |
Kontakt |
|
Publicerat | 2018-06-28 |
Sista ansökningsdag | 2018-07-12 |