Speciallärare till Hökarängsskolan

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Du har möjligheten att arbeta med kompetenta kollegor och kreativa elever! Hökarängsskolan är en skola omfattar årskurserna F-9. Skolan omfattar även grundsärskola. Hökarängsskolan ska vara en skola för var och en och för alla: Våra elever får utveckla sitt lärande och sina förmågor för att växa till självständiga individer som vågar ta för sig och tro på sig själva. Det är viktigt för oss att varje elev får den utmaning och den studiero som krävs för att utvecklas så långt som möjligt. Vi vill att våra elever ska trivas och lämna vår skola väl rustade för framtiden.

På Hökarängsskolan är personalen engagerad och har höga förväntningar på varandra, sig själva och eleverna. Vi erbjuder dig ett roligt och inspirerande arbete i en trivsam skola. Det kollegiala lärandet är prioriterat, därför träffas arbetslagen i pedagogiska utvecklingsmöten varje vecka med fokus på att alla elever ska utvecklas maximalt genom kreativa lärprocesser. Skolan arbetar utifrån forskningsbaserad metoder bland annat utifrån Visible Learning. Läs mer om vår skola på www.hokarangsskolan.stockholm.se

Arbetsbeskrivning

Du är speciallärare har erfarenhet av att arbeta med tidiga insatser för elever i främst årskurs F-3. Du har goda kunskaper i läsinlärning, erfarenhet av och kunskap om NPF och gärna också i tal- och språkförseningar. I ditt uppdrag ryms både ett utredande och utvecklande arbete för att främja elevers lärandeprocesser. Genom din roll medverkar du till att våra elever som är i behov av särskilt stöd får ett individanpassat och inkluderande bemötande och insatser som leder till ökad måluppfyllelse. I det utredande arbetet ska du, inom din spetskompetens, bland annat genomföra fördjupande pedagogiska utredningar vara ett stöd i implementeringen av insatser utifrån gjord utredning samt vara ett stöd i uppföljnings- och utvärderingsarbetet utifrån gjord utredning. I det utvecklande arbetet ska du, inom din spetskompetens, bland annat genomföra utbildningsinsatser utifrån skolans identifierade behov, ge handledning till skolans pedagoger och arbetslag, goda kunskaper i digitala verktyg som du för vidare till våra pedagoger. Arbetet innebär också att du som speciallärare/specialpedagog gör riktade, individuella insatser för de elever som är i behov av det.

Du har god kunskap om bedömning för lärande och formativa processer, du har stor pedagogisk fallenhet, har lätt för att samarbeta, tar egna initiativ och är öppen för nya idéer. Du är strukturerad, drivande och utåtriktad. Du är självklart positiv och möter elever, föräldrar och medarbetare med kompetens och värme. Du har god datorvana och erfarenhet av att använda IT i din undervisning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kvalifikationer

Du är utbildad speciallärare och innehar en grundskollärarexamen mot yngre åldrar. Du har lärarlegitimation.



 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 20180813
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Farsta
Län Stockholms län
Land Sverige
Referensnummer 2018/3084
Kontakt
  • Fatima Messili, 0850847873
Publicerat 2018-05-28
Sista ansökningsdag 2018-06-20
Legitimationskrav Lärare
Utbildningskrav Högskola/universitet

Att arbeta i Stockholms stad

Att jobba i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dela länkar