Tillbaka

Timanställd till Kundservice på Familjebostäder

Skicka intresseanmälan

Gillar du service, kommunikation, fastigheter och är ute efter ett stimulerande jobb vid sidan av t.ex. deltidsarbete eller studier? Då är detta en perfekt möjlighet för dig att se och lära känna ett fastighetsbolags många olika delar och funktioner på en arbetsplats med en varm och välkomnande gemenskap.

Till vår Kundserviceenhet i Farsta och Rinkeby söker vi kontinuerligt dig som är engagerad och flexibel och som vill arbeta extra vid behov och under semesterperioder.

På vår kundservice och i receptionerna på våra besökskontor tar vi emot felanmälningar, svarar på boendefrågor via samtal, epost, Facebook och besök, samt möter våra hyresgäster och entreprenörer. Vi ansvarar även för internservice till våra kollegor på kontoren. Vår Kundservice utgår från Rinkeby, där vi även har ett av våra besökskontor. Vårt andra besökskontor ligger i Farsta.

Som timanställd i vår vikariepool kommer du att arbeta extra vid behov för att täcka upp vid hög belastning, sjukdom och semester. Under sommaren kan det finnas möjlighet till schemalagd arbetstid enligt överenskommelse men det är viktigt att du har möjlighet att vara flexibel.

Dina arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare på Familjebostäder blir du en del av en effektiv och serviceorienterad grupp som ger en positiv kundupplevelse i våra kontakter och arbetar proaktivt för att skapa ett hem för en enklare vardag för våra hyresgäster.

Arbetet är en mångsidig roll, där du har möjlighet att arbeta i våra receptioner i Farsta och Rinkeby samt på vår kundserviceenhet i Rinkeby. Vi ser det som en fördel om du är intresserad av att flexibelt kunna växla mellan dessa två viktiga aspekter av vår kundservice. Det ger dig chansen att utveckla en bred kompetens inom kundinteraktion och skapa en ännu mer mångsidig och professionell serviceupplevelse för våra hyresgäster. 

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ge information och svara på frågor gällande bland annat lägenhetsunderhåll och tillval för hyresgäster, övriga boendefrågor, registrera och följa upp ärenden samt sköta andra administrativa arbetsuppgifter. En viktig del i arbetet är att följa upp och återkoppla i ärenden både till kunder, internt och till våra entreprenörer. 

Totalt är vi 15 härliga och engagerade medarbetare som ser fram emot att få fler kollegor.

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning
  • God system- och telefonvana.
  • Erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete, exempelvis i reception, kundservice eller liknande. Det innebär att du självständigt kan hantera egna ärenden och att du levererar mot högt ställda servicekrav.
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Meriterande

  • Erfarenhet från fastighetsbranschen genom tidigare arbete eller genom dina studier.
  • Språkkunskaper utöver svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas och lyckas bra i rollen som kundservicemedarbetare tror vi att du är en serviceinriktad person som tror på att skapa positiva upplevelser för hyresgäster.

Ansökan

Om du känner igen dig i beskrivningen och tycker att rollen låter spännande ser vi fram emot din intresseanmälan. Vi går igenom våra intresseanmälningar när det uppstår behov och kommer att återkomma till dig om det blir aktuellt att gå vidare i processen. 

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av våra gruppchefer på kundservice: 
- Gruppchef Farsta, Jenny Nyberg tel. 08-737 23 29 eller mejl: jenny.nyberg@familjebostader.com
- Gruppchef Rinkeby, Elisabeth Dabbech, tel. 08-737 23 55 eller mejl elisabeth.dabbech@familjebostader.com

Välkommen med din intresseanmälan!