Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn.
Vi erbjuder dig
En hög kompetens inom enheten, goda möjligheter att utvecklas inom digitalisering, IT och telefoni samt en mycket trevlig arbetsmiljö med mycket humor och skratt. En centralt belägen arbetsplats i Farsta med närhet till tunnelbana, pendel och köpcentrum.
Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialområdet, säljer tjänster samt bereder frågor till kommunstyrelsen om hela stadens socialtjänst. Inom socialförvaltningen arbetar cirka 900 medarbetare och arbetet präglas av engagemang och hög kvalitet. Socialförvaltningen är indelad i fyra avdelningar; avdelningen för stadsövergripande sociala frågor, socialtjänstavdelningen, avdelningen för mottagande av nyanlända och administrativa avdelningen.
Administrativa avdelningen består av följande enheter; ekonomi, personal, kommunikation, IT, juridik-, upphandling och föreningsstöd, lokal och kansli samt intern service. Administrativa avdelningens uppdrag är att framförallt ge stöd och service till nämnd, ledning och chefer.
Enheten för digitalt verksamhetsstöd svarar för att förvaltningens e-tjänster och IT-stöd tas i drift samt sköter den tekniska förvaltningen av IT-stöden. Enheten är ett gemensamt stöd för Socialförvaltningen samt Farsta stadsdelsförvaltning och ansvarar för den operativa hanteringen av Äldreförvaltningens IT och telefoni. Enheten består av åtta medarbetar.
Då vår nuvarande systemansvarige ska gå på föräldraledighet, söker vi nu dennes vikarie. Vikariatet sträcker sig fram till den 31 december 2018.
Arbetsbeskrivning
I rollen som systemansvarig för Platina kommer du att stödja chefer och medarbetare på Socialförvaltningens inom digitalisering, IT och telefoni.
Din arbetsuppgifter bestå av:
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker:
Det är meriterande om du:
Vid intervjun kommer vi lägger stort vikt vid följande kompetenser:
Som person är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer men har ändå mod att agera efter din egen övertygelse. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett bra sätt.
Välkommen med din ansökan!
Övrigt
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad
职位类型 | 临时职位(6个月以上) |
---|---|
工作性质 | 全职 |
入职第一天 | Enligt överenskommelse |
招聘人数 | 1 |
工作时间 | 100% |
城市 | Farsta |
省 | Stockholms län |
国家 | 瑞典 |
职位编号 | 2017/7004 |
联系我们 |
|
工会代表 |
|
发布时间 | 2017-10-19 |
申请截止日期 | 2017-11-05 |