Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Studerandeboendet Kungsholmen är en del av Riksgymnasiet för rörelsehindrade, RgRh Stockholm. Vår verksamhet växer, och vi behöver nu utöka vår personalgrupp med två personer!
På studerandeboendet utgår arbetsuppgifterna från att skapa en meningsfull fritid utifrån elevernas intresse och behov (funktionsnedsättning). det handlar om grundläggande fysiska behov, hygien, socialt stöd och andra uppgifter av liknande art.
Som boendestödjare ska ju jobba stödjande och motiverande både i det dagliga skolarbetet men även på fritiden, då eleverna skapar sina förutsättningar för ett framtida självständigt liv. En arbetsdag består av allt ifrån att hjälpa någon ur sängen, i duschen, till träning, läxläsning och fritidsaktiviteter som utgår från den enskilda elevens intressen. Du planerar fortlöpande tillsammans med kollegor och genomför arbetsuppgifterna i grupp eller självständigt. I arbetet förekommer dokumentation, från planering till genomförande som en del idet systematiska kvalitetsarbetet.
Gymnasial omvårdnadsutbildning, företrädesvis med inriktning mot funktionsnedsättning.
Erfarenhet av att arbeta med ungdomar som har särskilda behov (rörelse-, kognitiva samt andra funktionsnedsättningar).
Erfarenhet av AKK (alternativ kompletterande kommunikation).
Goda referenser från liknande arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du är tydlig och har god samarbetsförmåga.
Du är lugn, tålmodig och pedagogisk.
Du behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift.
Stockholms stad tillämpar rökfri arbetstid.
Uppehållstjänst. Varierande arbetstider (dag/kväll/natt/veckoslut)
职位类型 | 永久职位 |
---|---|
工作性质 | 全职 |
入职第一天 | 20170807 |
招聘人数 | 2 |
工作时间 | 100% |
城市 | Stockholm |
省 | Stockholms län |
国家 | 瑞典 |
职位编号 | 2017/4677 |
联系我们 |
|
工会代表 |
|
发布时间 | 2017-06-22 |
申请截止日期 | 2017-07-06 |
EDUCATIONS_REQUIREMENT |
|