Servicehandläggare till Kontaktcenter

Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Barn och Ungdom

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att med hög tillgänglighet lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande.

Vi är ca 80 medarbetare som arbetar i nyrenoverade lokaler. Våra fyra enheter Barn och Ungdom, Äldre direkt, Stöd och Omsorg samt Tekniska frågor hanterade under 2017 ca 485 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.

Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- Det är ett varierande och utvecklande jobb”, ”- Vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.

Till enheten Barn och Ungdom söker vi nu två servicehandläggare som har ett stort samhällsengagemang och vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare. Tjänsterna sträcker sig till och med den 31 augusti 2019.

Arbetsbeskrivning

På enheten Barn och Ungdom hanterar 25 medarbetare frågor gällande bl. a stadens E-tjänster, förskola, skola, kollo och kulturskola. Som servicehandläggare är du schemalagd i det dagliga arbetet som i huvudsak sker i telefon. Att besvara e-post och andra inkommande ärenden/ansökningar ingår också i dina arbetsuppgifter. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem och via stadens system har alla tillgång till övrig information i handläggningen.

Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning på både svenska och engelska i den mängd frågor som medborgarna ställer. Du arbetar självständigt med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som drivs av att göra skillnad för medborgarna. Vi stöttar varandra och är mån om  hög trivsel på arbetet, där kvalitet och effektivitet går hand i hand.
För att kunna ge bästa service får alla servicehandläggare regelbundet utbildning i kommunikation och bemötande samt samtalscoachning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som

  • har god datavana och erfarenhet av att använda IT för att söka information via webben
  • har erfarenhet av att arbeta med kundservice och att vägleda personer via telefon och mejl
  • har kännedom om skol- och/eller förskolefrågor
  • har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Erfarenhet av telefonsupport och språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska är meriterande.

Som person är du positiv, strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du har en mycket välutvecklad servicekänsla och är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du är lyhörd och har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer genom att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Din kommunikation är tydlig och du säkerställer att informationen når fram. På ett flexibelt sätt kan du tänka om, ge förslag till förbättringar och se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor.

Vill du bli en av oss? Då är du välkommen med din ansökan!

Övrigt

职位类型 临时职位(6个月以上)
工作性质 全职
入职第一天 Snarast enligt överenskommelse,
招聘人数 2
工作时间 100%, anställning t om 20190831
城市 Stockholm
Stockholms län
国家 瑞典
职位编号 2018/4965
联系我们
  • Eva Åsander, HR-konsult, 08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
  • Mariann Hellström, verksamhetschef, mariann.hellstrom@stockholm.se
工会代表
  • Anna-Maja Hellberg , SACO, 08-508 40 624,
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 279 29, luis.lopez@stockholm.se
发布时间 2018-08-10
申请截止日期 2018-08-26

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

分享链接到: