Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.
Beskrivning
Försörjningsstödsenhetens huvuduppdrag är att utreda och bedöma rätten till försörjningsstöd för de som ansöker hos oss. Enheten har stort fokus på idéer och lösningar som för arbetet framåt och som på sikt leder till att fler klienter blir självförsörjande.
Enheten består av 14 socialsekreterare och en ekonomihandläggare. En av våra administrativa assistenter ska gå i pension vi söker därför en ersättare för hen.
Arbetsuppgifter
Säkra våra utbetalningar i verksamhetssystemet Paraplyet samt Corporate Netbank. Varje dag kontrollera underlag kopplat till avstämning innan utbetalningar av ekonomiskt bistånd kan ske i våra system. Hantera utbetalningar via ICA-kort.
I dina arbetsuppgifter ingår även: fakturahantering i Agresso, administrera Egna medel, hantera enhetens återkrav och återsökningar både mot Försäkringskassan och enskilda. Återsökning av statbidrag, bistå socialsekreterare med att genomföra kontroller i InfoTorg och personalrapportering. Göra IT-beställningar av behörigheter och upprätta mejllistor.
En del av ditt uppdrag innebär även att ta emot uppdrag från chefer gällande sådant som bokningar av konferens, inköp i stadens inköpsystem, och inköp i övrigt, boka lokal, tolk, föra personallistor och skriva annonser. Andra administrativa uppgifter som t.ex. att svara på andra myndigheters förfrågningar, skriva protokoll, insortering och kopiering av handlingar m.m.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd, avstämning och paraplysystemet. Lägst gymnasieutbildning är ett krav, önskvärt med påbyggnadsutbildning inom ekonomi/administration.
Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag. Du är noggrann och ansvarsfull.
Du måste trivas med att ta ansvar, arbeta målinriktat och självständigt men i nära samarbete med berörda. Du ska ha god datavana, god kommunikativ förmåga i tal och skrift och kommunicera på ett respektfullt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anstellungsart | Unbefristete Anstellung |
---|---|
Arbeitszeit | Vollzeit |
Arbeitsbeginn | 2017-11-15 |
Anzahl der freien Stellen | 1 |
Arbeitsstunden | 100% |
Ort | Bromma, Alvik |
Bundesland | Stockholms län |
Land | Schweden |
Referenznummer | 2017/6055 |
Kontakt |
|
Personalratvertretung |
|
Veröffentlicht | 08 Sep 2017 |
Letzter Bewerbungstag | 22 Sep 2017 |