Handläggare Kundservice

Stockholms stads parkerings AB

Beskrivning

Stockholm Parkering söker handläggare till enheten kundservice

Stockholm Parkering ägs av Stockholms stad och har en viktig roll i Stockholms stads samlade trafik- och parkeringspolitik. Bolagets affärsidé är att bygga nya parkeringsanläggningar och nyttja de befintliga så väl som möjligt så att man skapar utrymme för Stockholm att växa. 

Bolaget ansvarar för 231 garage/P-hus och drygt 1 400 ytparkeringar, totalt ca 66000 parkeringsplatser inom Stockholms stad. Stockholm Parkering har cirka 69 anställda och årsomsättningen är på cirka 600 miljoner kronor.

Bolaget befinner sig i en expansiv fas där vi bland annat bygger ett antal nya garage. I den nya stadsdelen Hagastaden bygger vi Sveriges största underjordiska garage.

Arbetsuppgifter

På kundservice arbetar elva medarbetare. Vår kundservice är bolagets ansikte utåt och ska jobba aktivt för att få nöjdare kunder. Kundservice hanterar i huvudsak tre fokusområden, uthyrning, ersättningsärenden och kontrollavgifter. Utöver dessa områden hanterar kundservice felanmälningar. Kundservice upprättar avtal, tillstånd och nycklar samt är ansvariga för all informationshantering till våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen på Palmfelts Center. I receptionen kan våra kunder få personlig service med allt från att teckna avtal till att hämta nycklar.

Kompetenskrav:            

  • Minst 3-årig gymnasieutbildning
  • Svenska och engelska i tal och skrift, övriga språk meriterande
  • ms office
  • ms crm, meriterande
  • god geografisk kännedom om Stockholmsregionen
  • Kännedom om hyreslagen

Personliga egenskaper

  • Social, serviceinriktad med förmåga att arbeta med hög kvalitet i kundrelationer
  • Gilla att prata i telefon
  • God förmåga att kunna hantera svåra kundsamtal
  • Samarbetsförmåga och är smidig i kontakt med medarbetare och kunder
  • Mycket god kommunikativ förmåga
  • Tempot i teamet varierar därför behöver du vara stresstålig och duktig på att alltid leverera hög kvalité oavsett period
  • Lösningsorienterad, serviceinriktad med en positiv inställning,

 

Anstellungsart Unbefristete Anstellung
Arbeitszeit Vollzeit
Arbeitsbeginn Enligt överenskommelse
Anzahl der freien Stellen 1
Arbeitsstunden 100
Ort Globen
Bundesland Stockholms län
Land Schweden
Referenznummer 2016/2274
Kontakt
  • Lisbeth Gatenborg, 087729734
Personalratvertretung
  • Anne Lintala , 08-7729685
Veröffentlicht 08 Mär 2018
Letzter Bewerbungstag 01 Apr 2018
Ausbildungsanforderungen

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Links teilen