Pensionshandläggare till Serviceförvaltningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Verksamhetsområde lön och pension administrerar tjänster gällande lön, pension och försäkring. Våra kunder är samtliga förvaltningar i Stockholms stad samt vissa bolag. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet och kvalitet, för oss är kundfokus och service centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer. Nu söker vi en erfaren pensionshandläggare till en av våra verksamheter.

Arbetsbeskrivning

Som pensionshandläggare arbetar du med att bereda ålderspensions- och avtalsförsäkringsärenden till Stockholms stads medarbetare. Du ger information och service till stadens chefer och medarbetare och i rollen har du kontakt med myndigheter och andra externa aktörer. Du kommer även att arbeta med att effektivisera och utveckla pensionsprocessen inom Serviceförvaltningens uppdrag.

Som pensionshandläggare på Serviceförvaltningen får du ett varierat arbete där du arbetar operativt med handläggning men där du även är ute hos kund och informerar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning från högskola eller yrkeshögskola inom ett för tjänsten relevant område alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet inom pensionshandläggning och du har god kunskap om och erfarenhet av att tillämpa bestämmelser och avtal inom pensions- och försäkringsområdet. Vi ser gärna att denna erfarenhet är från det kommunala avtalsområdet. Du har god pedagogisk förmåga och vi ser gärna att du har erfarenhet av att hålla utbildningar eller ge information för grupper. Mycket god kunskap i tal och skrift krävs.

Som person är du analytisk och serviceinriktad. Du har en god samarbetsförmåga och ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt. Du kommunicerar tydligt och har en god förmåga att hantera kundkontakter på ett professionellt sätt. Du tar initiativ och har förmågan att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anstellungsart Unbefristete Anstellung
Arbeitszeit Vollzeit
Arbeitsbeginn Enligt överenskommelse
Anzahl der freien Stellen 1
Arbeitsstunden 100%
Ort Stockholm
Bundesland Stockholms län
Land Schweden
Referenznummer 2018/152
Kontakt
  • Jenny Lins, HR-konsult, 08-508 117 29
  • Madeleine Nordström, Avdelningschef , 08-508 11 909
Personalratvertretung
  • Anna-Maja Hellberg, SACO , 08-508 40 624
  • Luis Lopez, Vision , 08-508 27 929
Veröffentlicht 09 Jan 2018
Letzter Bewerbungstag 23 Jan 2018

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Links teilen