Nämndsekreterare/registrator

Stockholms Stad, Bromma SDF, Avdelning Administration, Stabsenheten

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.

Beskrivning

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Bromma stadsdelsförvaltning är en av stadens fjorton stadsdelsförvaltningar, ligger väster om Stockholms innerstad och är en snabbt växande stadsdel. Drygt 78 000 invånare bor i trädgårdsstadens villor, egnahemsbyggen och den moderna förortens flerfamiljshus.

Nämndsekreteraren ingår i stabsenheten inom avdelning administration. I stabens uppdrag ingår även arkiv, IT- och telefoni, kvalitetsfrågor, samordning för sociala system, kommunikation, samhällsvägledning och kultursamordning m.m.

Arbetsuppgifter

Uppdraget som nämndsekreterare innebär ett nära samarbete med stadsdelsnämnden, stadens olika förvaltningar samt andra myndigheter och organisationer. Tjänsten innebär att du är sekreterare i stadsdelsnämnden som sammanträder 1 ggr/ månaden samt back-up vid behov i sociala delegationen. I tjänsten ingår också att arbeta med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med lagstiftning och interna bestämmelser.

Du ingår i stabens arbetsgrupp för nämnd-, arkiv- och diariehanteringsfrågor och har även en viktig roll i stadsdelens införande av e-dok som är stadens nya diariehanteringssystem.

Du är väl förtrogen med den lagstiftning och de regelverk, riktlinjer och avtal som styr den kommunala beslutsprocessen.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning med lämplig inriktning och mycket goda kunskaper om aktuell lagstiftning, författningar, förordningar, regler och riktlinjer som styr nämndens verksamheter. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet, lyhördhet och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer i såväl interna som externa kontakter. Du ska ha goda kunskaper i svenska och god förmåga i att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och krav på tidigare erfarenhet krävs.

Ansættelsesform Fastansat
Arbejdstid Fuldtid
Startdato Enligt överenskommelse
Antal ledige stillinger 1
Arbejdstid 100 %
By Stockholm
Region Stockholms län
Land Sverige
Referencenummer 2017/7181
Kontakt
  • Karin Wikström, stabschef , 08-508 060 54
  • Peter Dacke, administrativ chef , 08-508 060 65
Fagforeningsrepræsentant
  • Kamilla Lantz, Vision , 08-508 069 99
Publiceret 20.10.2017
Sidste ansøgningsdag 03.11.2017

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Dele links