Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
S:t Eriks gymnasium har cirka 1 400 elever på följande nationella program; EE, ES, HV, NA och SA. Inom Språkintroduktion har skolan för närvarande cirka 160 elever. Det finns även Gymnasiesärskola inom S:t Eriks Gymnasium och vuxenutbildning.
Variationen av utbildningar gör skolan unik i Stockholms stad. S:t Eriks gymnasium är en av stadens största gymnasieskola och har en tydlig idé för att skapa goda resultat och bra studieklimat. Skolan planerar för att HBTQ-certifiera skolan under hösten.
Nu söker vi en ny medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en person som ska arbeta extra med en elev som har särskilda behov. Som elevassistent/undersköterska bidrar du till att vardagen på skolan fungerar väl och omsorgen och det dagliga pedagogiska arbetet bygger på elevens delaktighet och val. Tillsammans med övriga kollegor på skolan medverkar du till att ha en positiv, meningsfull och utvecklande miljö skapas. Du är engagerad och deltar aktivt i arbetet.
Barn- och fritidsprogrammet eller Vård- och omsorgsprogrammet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Stockholms Stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringsajter och liknande.
Type of employment | Special fixed-term employment |
---|---|
Contract type | Full-time/Part-time |
First day of employment | Snarast |
Number of positions | 1 |
Full-time equivalent | 75-100% |
City | Kungsholmen |
County | Stockholms län |
Country | Sweden |
Reference number | 2017/7116 |
Contact |
|
Union representative |
|
Published | 19.Oct.2017 |
Last application date | 05.Nov.2017 11:59 PM CET |
Education requirement |
|