Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet.
Bromma stadsdelsförvaltning ligger vackert och centralt vid Alvik strand med närhet till kommunikationsmedel som tunnelbana, tvärbana och buss. Vi befinner oss i ljusa och luftiga lokaler och har en fin gemensam matsal med sjöutsikt men även tillgång till gemensam lunchterass. Inom närområdet vid Alviks torg finns ett flertal restauranger, caféer och butiker. Enheten har totalt 30 medarbetare och har en god arbetsmiljö med fin stämning och trivsel. Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling.
På enheten för biståndshandläggning Äldre arbetar idag 26 biståndshandläggare, två biträdande enhetschefer och en enhetschef. På enheten för Funktionsnedsättning arbetar 11 biståndshandläggare, en gruppledare samt en enhetschef.
Äldreomsorgen och funktionshinderomsorgen är organiserade i en beställar-utförarorganisation. Enheterna har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom sina respektive verksamhetsområden. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen. Uppdraget innebär att du har ett delat uppdrag inom bägge enheter men din organisationstillhörighet kommer vara inom äldreomsorgen.
Arbetsuppgifterna är varierade och du kommer ha kontakt med ett antal olika professioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stötta enheterna med ett antal olika administrativa arbetsuppgifter men det tillkommer viss myndighetsutövning. Du kommer bland annat att arbeta med avgifter, fakturor, persontransporter, it och telefoni, färdtjänst och riksfärdtjänst.
Socionomutbildning eller annan likvärdig högskoleutbildning är ett krav. Det är meriterande om du har utbildning i ekonomi/administration.
Du behöver ha goda datorkunskaper (Officepaketet), Paraplysystemet, kunskaper i gällande lagstiftning och regelverk. Det är meriterande om du har kunskaper i Agresso.
Du bör vara en person som är flexibel, strukturerad och har en förmåga att knyta sociala kontakter och skapa nätverk. Du ska tycka om att arbeta med en bred variation av arbetsuppgifter. Du är självständig och har god förmåga att själv planera ditt arbete. Du tar initiativ.
Välkommen med din ansökan!
Työsopimuksen voimassaolo | Vakituinen |
---|---|
Työsuhteen luonne | Kokoaikainen |
Työn toivottu alkamispvm | Enligt överenskommelse |
Paikkojen lukumäärä | 1 |
Työllisyysaste | 100% |
Paikkakunta | Bromma |
Maakunta | Stockholms län |
Maa | Ruotsi |
Ilmoitusnumero | 2018/558 |
Yhteys |
|
Liiton luottamusmies |
|
Julkaistu | 06.02.2018 |
Haku päättyy | 28.02.2018 klo 01.00 |
Koulutusvaatimukset |
|