Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Beskrivning av arbetsplatsen
Äldreförvaltningen har cirka 140 medarbetare och är indelad i tre avdelningar plus en stab. De tre avdelningarna är Stockholms Trygghetsjour, Planeringsavdelningen och Utvecklingsavdelningen. Antalet chefer inom förvaltningen är 7 stycken med olika ansvarsområden.
Vi söker nu en nämndsekreterare. Tjänsten är placerad i staben, direkt under förvaltningschefen. Staben ansvarar för övergripande administration, ekonomi, HR, kommunikation, registratur, nämndadministration, arkiv, hantering av personuppgifter och informationssäkerhet. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Farsta Centrum.
Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska organisationen och har en nyckelroll i planeringen inför stadsdelsnämndens månatliga sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena. Du är även ansvarig för delegationsordning och delegationsförteckning. En annan viktig uppgift är att utveckla metoder för att säkerställa hög kvalitet i nämnd och råd.
Du är ensam i din roll men arbetar tillsammans med medarbetarna på enheten där ni utgör ett starkt team som ger professionellt administrativt stöd. Du kommer fungera som rådgivare i frågor kring ärendehantering och i arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt övriga arbetsuppgifter som faller under enhetens ansvarsområde. Du kommer också medverka i samband med införandet av det gemensamma ärendehanteringssystemet eDok.
Din kompetens och erfarenhet
Vi vill att du som söker har:
Det är meriterande om du har:
Då du är ensam i din roll är det avgörande att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du kan balansera mellan att jobba på egen hand och tillsammans med andra och trivs med det. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett proaktivt förhållningssätt och tänker strategiskt i ett brett perspektiv. Du uppskattar samarbete med andra människor, är tillmötesgående och anstränger dig för att hitta lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Työsopimuksen voimassaolo | Vakituinen |
---|---|
Työsuhteen luonne | Kokoaikainen |
Työn toivottu alkamispvm | Tillträde maj 2018 |
Paikkojen lukumäärä | 1 |
Työllisyysaste | 100 % |
Paikkakunta | Farsta |
Maakunta | Stockholms län |
Maa | Ruotsi |
Ilmoitusnumero | 2017/8580 |
Yhteys |
|
Liiton luottamusmies |
|
Julkaistu | 12.01.2018 |
Haku päättyy | 27.01.2018 klo 01.00 |
Koulutusvaatimukset |
|