Projektkoordinator till stadsledningskontoret

Stockholms stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Stadsledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Vi ansvarar för styrning, uppföljning och utveckling av stadens verksamheter utifrån den vision och budget som kommunfullmäktige har beslutat om. Vi är drygt 300 anställda som i huvudsak arbetar med strategiska frågor som har stor betydelse för stadens verksamheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Stadens strategiska it-verksamhet leds och styrs av stadsledningskontorets avdelning för digital utveckling. Avdelningen har idag runt 70 medarbetare. Vi söker nu en projektkoordinator för visstidsanställning under ett år med möjlighet till förlängning på ett år alternativt tillsvidareanställning till enheten Strategiska program och projekt som är en av sex enheter på avdelningen.

Arbetsbeskrivning

I rollen som projektkoordinator kommer du att vara ett viktigt stöd i det dagliga arbetet i projektet. I ditt uppdrag kommer du bl a att (beroende på projekt):

• Ansvara för administrativa rutiner i projektet
• Ta fram och underhålla projektdokumentation
• Ge administrativt stöd till projektledningen
• Upprätta och underhålla digitala informationskanaler
• Förbereda möten: presentationer, protokollsanteckningar, deltagarlistor, rumsbokning mm
• Upprätta och underhålla register, listor mm
• Koordinera projektaktiviteter
• Bistå i den ekonomiska planeringen och uppföljningen

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten som projektkoordinator behöver du besitta följande kvalifikationer:

• Minst 3-årig gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
• Förmåga att uttrycka dig korrekt, tydligt och målgruppsanpassat på svenska i både tal och skrift
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta administrativt i en koordinerande roll
• Mycket goda kunskaper i MS Excel, PowerPoint och Word
• Goda kunskaper i Sharepoint (eller likvärdigt system för samverkansytor för dokument)
• Goda kunskaper om projektarbetets metodik
• Kunskap och förmåga att hantera uppföljning av projektekonomi
• Kunskaper om LOU ur ett inköpsperspektiv samt om offentlighetsprincipen

Du är en god organisatör som är noggrann, strukturerad och du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du trivs i en roll med många kontaktytor. Du tar ansvar för dina uppgifter och levererar alltid i tid. Du har gott omdöme. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande, har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.

Du arbetar bra med andra människor och har förmåga att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har förmåga att kommunicera och informera på ett tydligt sätt och du ser till att budskap når fram till rätt personer i rätt tid. Du är prestigelös när det gäller att påminna och följa upp. Vidare är du serviceinriktad och flexibel, med god förmåga att se möjligheter i förändringar.

Övrigt

Työsopimuksen voimassaolo Määräaikainen yli 6 kuukautta
Työsuhteen luonne Kokoaikainen
Työn toivottu alkamispvm Enligt överenskommelse
Paikkojen lukumäärä 1
Työllisyysaste 100%
Paikkakunta Kungsholmen
Maakunta Stockholms län
Maa Ruotsi
Ilmoitusnumero 2018/851
Yhteys
  • Maria Nielsen, rekryteringsansvarig, 08-508 29514
  • Christer Forsberg Philip, enhetschef, 08-508 29650
Liiton luottamusmies
  • Annica Walther, Vision , 076-1241553
  • Carin Carlsson, Saco , 08-508 29288
Julkaistu 08.02.2018
Haku päättyy 05.03.2018 klo 01.00
Koulutusvaatimukset

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Jaa linkki