Ekonomiadministratör till Stockholms stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet 3 Lev KaBa

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet. Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Kundorientering och kundens fokus är centrala begrepp i vårt arbete. På avdelningen arbetar ca 110 medarbetare organiserade i sex enheter. Vi söker nu en ekonomiadministratör till en av våra enheter. Enheten består idag av 20 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du främst med processen leverantörsreskontra samt med andra förekommande uppdrag. Eventuellt kan även arbete i andra processer t.ex. kundreskontra komma att förekomma. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Agresso och ingå i en arbetsgrupp om cirka 5-6 personer där ni ansvarar för att utföra tjänster åt förvaltningar och bolag. Arbetet innefattar att ge service via mail och telefoni där du sitter cirka ett pass i telefon per vecka, vilket innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer. Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har:

  • en fullgjord gymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
  • aktuell och, som arbetsgivaren bedömer som, relevant arbetslivserfarenhet inom serviceyrken med kundbemötande
  • erfarenhet av ekonomiarbete, gärna leverantörsreskontra
  • goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem
  • lätt för att kommunicera och du uttrycker dig väl i tal och skrift 

Det är meriterande om du har:

  • en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
  • erfarenhet av Agresso
  • erfarenhet av att arbeta i telefonisupport

Vi ser att du som söker har ett stort intresse för att arbeta med ekonomifrågor.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser:

Du är serviceinriktad gentemot kollegor och kunder och tycker det är roligt med kundkontakt. Vidare är du lösningsorienterad med förmågan att tänka ur ett bredare perspektiv för att hitta effektiva lösningar. Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt. Du behåller lugnet även i stressande- eller pressade situationer och fokuserar på rätt saker.

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:

http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

Type d'emploi Contrat de durée indéterminée
Type de contrat Temps complet
Premier jour de travail Enligt överenskommelse
Le nombre de postes vacantes 1
Heures de travail 100%
Ville Stockholm
Département Stockholms län
Pays La Suède
Numéro de référence 2018/6434
Contact
  • Jenny Vonelious, Enhetschef, 08-508 11 305
  • Anna Nordahl, HR-konsult, 08-508 11 734
Syndiqué
  • Luis Lopez, Vision, 08-508 27 929
  • Anna-Maja Hellberg, SACO, 08-508 40 624
Publié 15/10/2018
Dernier délai de dépôt de candidature 29/10/2018

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Partager des liens