Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen att söka tjänst på en av Stockholms vackraste innerstadsskolor. Sofia skola är en klassisk och mycket vacker monumental skolbyggnad på östra Södermalm. Skolan är populär, många vill ha sina barn här och idag har skolan ca 900 elever i skolåren F-9 och ca 130 anställda. En bra verksamhet, god stämning och entusiastiska medarbetare utmärker skolan. Samtliga skolans tillsvidareanställda lärare har legitimation. Elevens bästa är ledstjärnan i de beslut vi fattar. Vi vill ge alla våra elever goda förutsättningar att kunna göra de val man önskar senare i livet. Det betyder att vi arbetar målmedvetet för att alla elever ska ha god måluppfyllelse, använda sin fulla potential och nå så långt som möjligt i en trygg och stimulerande miljö.
Du kommer att vara undervisande lärare i svenska och samhällsorienterande ämnen, i tre klasser i åk 6. I tjänsten ingår att vara mentor för en klasserna om i dagsläget ca 27 elever. Huvuduppdraget är att planera, genomföra och följa upp undervisningen så att eleverna når hög måluppfyllelse. I arbetet ingår även bl.a. att dokumentera och sätta betyg i årskurs 6, samarbeta med kollegor och vårdnadshavare mm. Det råder en härlig laganda. Tillsammans med arbetslaget,lärare och fritidsklubbens pedagoger, ansvarar du för att eleverna får en trygg och stimulerande hel skoldag.
Legitimerad lärare
Du har god förmåga att leda och inspirera i undervisningen.
Type d'emploi | Contrat de durée déterminée, plus long que 6 mois |
---|---|
Type de contrat | Temps complet |
Premier jour de travail | Snarast |
Le nombre de postes vacantes | 1 |
Heures de travail | 100% |
Ville | Stockholm |
Département | Stockholms län |
Pays | La Suède |
Numéro de référence | 2017/8007 |
Contact |
|
Syndiqué |
|
Publié | 23/11/2017 |
Dernier délai de dépôt de candidature | 07/12/2017 |
Exigences d'identification |
|
Exigences de formation |
|