Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsuppgifter
Utföra elevhälsans medicinska insatser i skolan enligt gällande råd och anvisningar. Tillsammans med skolläkaren och i samråd med skolledningen ansvara för organisationen av elevhälsans medicinska insatser i skolan. Arbetet innebär samverkan med elever, föräldrar, skolans personal och med organisationer och myndigheter utanför skolan.
Skolsköterskans uppdrag är att i samverkan med skolledning och övrig elevhälsopersonal utifrån sin medicinska kompetens skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande.
Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med specialistsjuksköterseutbildning inom Hälso-och sjukvård för barn och ungdom 60hp, Distriktssköterska 75hp. eller Skolsköterskeprogrammet Högskolan i Skövde 60 hp
Det är värdefullt om skolsköterskan har folkhälsovetenskaplig kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Stockholms stads skolsköterskor journalför i PMO och du bör kunna arbeta i grundläggande dataprogram och ha erfarenhet av datajournaler.
Beskrivning av arbetsplatsen
Kungsholmens västra gymnasium är centralt beläget på Campus Konradsberg på Kungsholmen. Skolan erbjuder studier på Naturvetenskapliga programmet inriktning Naturvetenskap, Vård- och omsorgsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet inriktning Beteendevetenskap och Samhällskunskap, samt IM/Språkintroduktion. Skolan beräknas ha cirka 950 elever till hösten 2017.
Forma zatrudnienia | Umowa o pracę na czas nieokreślony |
---|---|
Etat | Cały etat |
Rozpoczęcie zatrudnienia | 2017-08-07 |
Liczba wolnych stanowisk | 1 |
Czas pracy | 100 % |
Miejscowość | Stockholm |
Powiat | Stockholms län |
Państwo | Szwecja |
Numer referencyjny | 2017/981 |
Kontakt |
|
Opublikowane | 24.03.2017 |
Termin ostateczny wysłania podania | 28.04.2017 |
Wymagania legitymacji |
|
Wymagane wykształcenie |
|