Upphandlingschef

Micasa Fastigheter i Stockholm AB

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Vi står inför en spännande utveckling då Micasa Fastigheter fått i uppdrag att bygga ett flertal nya vård- och omsorgsboenden de kommande åren.

Beskrivning

Som upphandlingschef arbetar du både strategiskt och operativt i bolaget. Du axlar rollen som chef för tre medarbetare samtidigt som du leder upphandlingsprocesser från A till Ö av entreprenader och tjänster. Enheten är bolagets experter på upphandlingsområdet och genomför upphandlingar i nära samarbete med beställare inom bolaget. 

Enheten har en stödjande och konsultativ roll och ligger organisatoriskt under Administrativa avdelningen. Tillsammans med bolagets byggprojektledare och kollegor utvecklar du entreprenad- och upphandlingsstrategier samt utvecklar våra gemensamma processer genom ständiga förbättringar. I arbetet ingår även att informera och ge råd till bolaget i upphandlingsfrågor samt att kommunicera och samarbeta med upphandlingsenheten för Stockholms stad utifrån de riktlinjer och policys som gäller.



Arbetsuppgifter

Enhetens uppgifter kan sammanfattas i följande punkter: 

  • Säkerställa att inköp och upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens program och riktlinjer samt vid behov utveckla och upprätta bolagsinterna styrdokument
  • Medverka vid och genomföra upphandlingar på ett så affärsmässigt och kostnadseffektivt sätt som möjligt och till rätt kvalitet
  • Följa upp att avtalstroheten upprätthålls och att avtal följs
  • Omvärldsbevakning inom upphandlingsområdet
  • Säkerställa att varor och tjänster uppfyller kraven i enlighet med Micasa Fastigheters miljö- och energiledningssystem 
  • Informera bolagets medarbetare om nyheter och förändringar inom upphandlingsområdet 

Kvalifikationer

Utbildning

  • Lämplig högskole-/universitets utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. juridik, bygg och anläggning, samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning.

Erfarenhet

  • Erfarenhet av ledning och styrning av utvecklings- och förbättringsarbete.
  • Offentlig upphandling med huvudsaklig inriktning på fastighetsdrift, entreprenader och teknikkonsulter i minst två år
  • Upphandlingsrelaterade frågor som t ex. göra avrop, upprätta och tolka avtal

Kunskaper

  • Upphandling enligt LOU
  • Bygg- och konsultbranschens lagar, förordningar och avtal såsom t ex. AF, AMA, AB, ABT och ABK
  • Projektledning vid upphandlingar
  • God svenska i tal och skrift

Meriterande

  • God kännedom om byggbranschen
  • Förhandlingsvana
  • Erfarenhet av arbete i upphandlingsverktyget Tend Sign

Kompetenser (6-10 st. personliga förmågor), oprioriterad ordning

 

  • Integritet
  • Samarbetsförmåga
  • Ledarskap
  • Strategisk
  • Strukturerad
  • Kvalitetsmedveten
  • Analytisk förmåga

  

Villkor

Tillsvidareanställning, heltid.

Tipul de angajare Contract de munca pe perioada nedeterminata
Tipul de contract de angajare in procente Norma intreaga
Prima zi de lucru Snarast
Numarul total de locuri de munca vacante 1
Durata timpului de munca 38 timmar 15 minuter
Oras Stockholm
Judet Stockholms län
Tara Suedia
Număr de referință 2017/2706
Contact
  • Monica Slama, 08-508 360 00
Reprezentant sindical
  • Annette Criborn, Vision, 08-508 360 00
  • Anne Tawastman, SACO, 08-508 360 00
Publicat 7200/0/AM
Termenul limita pentru depunerea cererii 7200/0/AM
Cerinte de studii

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

Distribuie link-uri