Speciallärare/ Lärare till Mariaskolan

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.

Beskrivning

På Mariaskolan är vi inne i ett förändringsarbete där vi strävar efter att utveckla ett mer inkluderande förhållningssätt. Vi söker dig som är Lärare/speciallärare med kunskap, erfarenhet och framförallt en stor vilja att arbeta inkluderande. Tjänsten är riktad mot skolans elever i åk 4. Du kommer att arbeta med elever med målsättningen att de ska nå kunskapskraven. Arbetet sker i nära samarbete med andra klass-/ämneslärare.


Arbetsuppgifter

  • Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov.
  • Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas.
  • Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande.
  • Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad speciallärare.

Du ska ha goda kunskaper om skolans styrdokument.

Du ska kunna arbeta självständigt, vara initiativrik och ha en god samarbetsförmåga.

Du behöver vara trygg, stabil och ha självinsikt.

Du behöver ha en god pedagogisk insikt och kunna variera ditt arbetssätt.

God datakunskap är meriterande. 

Kvalifikationer

 Du är en erfaren, självgående person som ser möjligheter. Lätt för att samarbeta och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

职位类型 永久职位
工作性质 全职
入职第一天 20170809
招聘人数 1
工作时间 100%
城市 Södermalm
Stockholms län
国家 瑞典
职位编号 2017/3220
联系我们
  • Hassan Salehian, 08-508 40 750
发布时间 2017-08-21
申请截止日期 2017-09-07
LEGITIMATIONS_REQUIREMENT
EDUCATIONS_REQUIREMENT

Att arbeta i Stockholms stad

Ta reda på hur det är att jobba i Stockholms stad genom vår karriärsida.

Till Karriärsidan
Läs mer om oss här

分享链接到: