Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
På Skanskvarnsskolan, som ligger i Årsta, går det sammanlagt ca 500 elever. Skolan är en F- 9 skola. På fritidshemmet går ca 350 elever och ca 90 på Klubben. De personella resurserna består av lärare, förskollärare, fritidspedagoger, elevassistenter. 100% IT-pedagog liksom 100% biblioteksassistent utgör tillsammans med förstelärare i bild,ett pedagogiskt stöd för samtliga pedagoger och elever. Skolledningen utgörs av rektor, 1 biträdande rektor, administrativ chef samt en samordnare. Elevhälsan, som tillsammans med skolledningen utgörs av skolsköterska, psykolog, kurator, specialpedagog och speciallärare arbetar förebyggande, hälsofrämjade med grundsynen att elevhälsan börjar i klassrummet. Serviceteamet utgörs av vaktmästare, skolassistent, skolmåltidspersonal och lokalvård. Skolans vision ligger till grund för all verksamhet och lyder enligt följande: "Varje elev som lämnar Skanskvarnsskolan har hög måluppfyllelse, god självkännedom, gott självförtroende och en god kommunikationsförmåga samt en bibehållen lust att lära och anta nya utmaningar."
I tjänsten ingår undervisning åk 4-6 i matematik och no.
I försteläraruppdraget ingår att utveckla och leda matematikundervisningen på skolan med syfte att alla elever når målen för minst godkänt i åk 6.
1.Det innebär att leda arbetet så att alla som undervisar i matematik ska ha kännedom om och kunna undervisa enligt den reviderade upplagan av LGR11 med de nya tilläggen i läroplanen för matematikämnet kring programmering.
2.Samarbeta med skolans IT-pedagog och göra en planering inför lå 18-19 så att den digitala aspekten enligt LGR11 i matematikundervisningen täcks upp.
3.Arbeta för att det sker ett kollegialt lärande på skolan så att en likvärdig undervisning i ämnet matematik garanteras.
4.Delta i Ifous forskningsprojekt där syftet är att under en treårsperiod utveckla didaktiska arbetssätt, uppgifter och innehåll för undervisning i programmering.
5.Ta del av och delge kollegerna aktuell forskning inom matematik.
职位类型 | 永久职位 |
---|---|
工作性质 | 全职 |
入职第一天 | snarast möjligt eller efter överenskommelse |
招聘人数 | 1 |
工作时间 | 100% |
城市 | Stockholm |
省 | Stockholms län |
国家 | 瑞典 |
职位编号 | 2018/45 |
联系我们 |
|
工会代表 |
|
发布时间 | 2018-01-03 |
申请截止日期 | 2018-02-02 |
LEGITIMATIONS_REQUIREMENT |
|
EDUCATIONS_REQUIREMENT |
|