Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
På Skanskvarnsskolan, som ligger i Årsta, går det sammanlagt ca 500 elever. Skolan är en F- 9 skola. På fritidshemmet går ca 350 elever och ca 90 på Klubben. De personella resurserna består av lärare, förskollärare, fritidspedagoger, elevassistenter. 100% IT-pedagog liksom 100% biblioteksassistent utgör tillsammans med förstelärare i bild,ett pedagogiskt stöd för samtliga pedagoger och elever. Skolledningen utgörs av rektor, 1 biträdande rektor, administrativ chef samt en samordnare. Elevhälsan, som tillsammans med skolledningen utgörs av skolsköterska, psykolog, kurator, specialpedagog och speciallärare arbetar förebyggande, hälsofrämjade med grundsynen att elevhälsan börjar i klassrummet. Serviceteamet utgörs av vaktmästare, skolassistent, skolmåltidspersonal och lokalvård. Skolans vision ligger till grund för all verksamhet och lyder enligt följande: "Varje elev som lämnar Skanskvarnsskolan har hög måluppfyllelse, god självkännedom, gott självförtroende och en god kommunikationsförmåga samt en bibehållen lust att lära och anta nya utmaningar."
I tjänsten ingår undervisning åk 4-6 i matematik och no.
I försteläraruppdraget ingår att utveckla och leda matematikundervisningen på skolan med syfte att alla elever når målen för minst godkänt i åk 6.
1.Det innebär att leda arbetet så att alla som undervisar i matematik ska ha kännedom om och kunna undervisa enligt den reviderade upplagan av LGR11 med de nya tilläggen i läroplanen för matematikämnet kring programmering.
2.Samarbeta med skolans IT-pedagog och göra en planering inför lå 18-19 så att den digitala aspekten enligt LGR11 i matematikundervisningen täcks upp.
3.Arbeta för att det sker ett kollegialt lärande på skolan så att en likvärdig undervisning i ämnet matematik garanteras.
4.Delta i Ifous forskningsprojekt där syftet är att under en treårsperiod utveckla didaktiska arbetssätt, uppgifter och innehåll för undervisning i programmering.
5.Ta del av och delge kollegerna aktuell forskning inom matematik.
Dienstverband | Onbepaalde tijd |
---|---|
Omvang functie | Fulltime |
Gewenste startdatum | snarast möjligt eller efter överenskommelse |
Aantal posities | 1 |
Uren | 100% |
Plaats | Stockholm |
Provincie | Stockholms län |
Land | Zweden |
Referentienummer | 2018/45 |
Contact |
|
Vakbondsvertegenwoordiger |
|
Gepubliceerd | 03-01-2018 |
Uiterste datum | 02-02-2018 |
Legitimatie-eis |
|
Opleidingseisen |
|